[sufni] Cyberpunk 2.0.2.0.
Az idők során összegyűlt bennem néhány átalakítási javaslat, amik nem írják újra a szabályokat, mégis érdekesnek érzem őket...
Ha kommentárban hagysz nekem egy TIE-vadászt |-o-| akkor úgy veszem, hogy tetszett a bejegyzés és az jól esik. Ha Darth Vader TIE-vadászát rakod ki (-o-), akkor meg pláne. Egyéb jeleket is lehet rakni, de nem biztos, hogy érteni fogom. :)
jelenlegi változat: 2020. február 5.
(További javaslatokat szívesen fogadok a hozzászólásoknál!) :)
Szereplőkészítés
Képességek: Az új trendeknek megfelelően javasolt, hogy konkrét értékeket ossz szét a kilenc képesség között: 4, 5, 5, 5, 6, 6, 6, 7 és 8 (összesen: 52).
A Szerencse képesség: Ezek használatát érdemes lenne átalakítani úgy, ahogy a modernebb játékokban a Sors/Karma/stb. pontokat. (Vagyis 1 pontért újradobni, vagy +3-5? módosító, vagy piszok mázli használata, vagy tény hozzáadása a játékhoz, stb...) Azt is lehet, hogy erre dobat a mesélő, hogy mindenféle érdekes dolog történjen (vagy ne történjen) a szereplővel, pl. véletlenül belebotlik a buszon egy táskába, elcsúszik egy banánhéjon, stb. Szóval apró, de érdekes dolgok történhetnek a szereplővel. Egy biztos: a Szerencse eredeti használata tök hangulattalan és jelentőség nélküli.
Képzettségek
Minden képzettség egy pontos. Tök hülyén vannak megadva nehézségek... Lopakodás és a Barkácsolás 2 pont, a Fizika, Biológia, Kémia, Programozás meg 1 pont?? Na ne hülyéskedjünk már…
Nincs külön Pisztolyok, Puskák és Géppisztolyok képzettség, helyettük egyetlen Tűzfegyver képzettség van.
A korábbi Zsebmetszés helyett Kézügyesség képzettség van, amit használni lehet zsebtolvajlásra, zsonglőrködésre, tenyérberejtésre, bűvészkedésre is.
A magyar változatban Erőfitogtatásnak van fordítva, ami az eredetiben Strength Feat volt. Szerintem passzolóbb lenne az Erőkifejtés.
Eltűnik a Harcművészet képzettség, csak a Verekedés marad. A harcművészeti „kulcstámadásokat” külön lehet fejleszteni, ahogy a képzettségeket, mindegyiket csak addig a szintig, ameddig a stílusnál bónuszként van megadva. Például a box tanulásával +3-as szintig lehet növelni a bónuszt. A sebzéshez a kulcstámadások bónuszát lehet hozzáadni. Például ha az ütésed +2, a rúgásodon nincs bónusz, akkor a rúgásnál nem jár sebzés bónusz. (Érdemesnek tartom felülvizsgálni a harcművészetek által biztosított bónuszokat is imitt-amott, de nem merek javaslatot írni, nehogy bántónak érezze azt valamilyen iskola gyakorlója...)
A Kompozíciókészség képzettség átkerült az Empátia főjellemzőhöz.
Célbadobás: Hát én nem is tudom... külön pontokat egy "hajítás" képzettségre áldozni pazarlásnak tűnik. Talán a SWADE mintájára az Atlétika képzettséget lehet felhasználni hozzá... vagy a Reflex és Empátia képességek összegét? Hát én nem is tudom...
Bukás: Próbadobásnál akkor történik valami jelentősebb gubanc, ha a próba összege legalább öttel kisebb a feladat célszámánál. (A mesélő döntse el, hogy ez felváltja a Balsiker szabályt vagy kiegészíti azt.)
Alképzettségek
Ez az Armageddon 2092 Mars szerepjáték ötletére épül, át kell csoportosítani a képzettségeket, alább egy félkész törekvés. Amikor pontot szeretnél rakni egy képzettségre, ki kell választanod hozzá egy alképzettséget is. A pontmennyiség tulajdonképpen a választott alképzettségre vonatkozik. A "maradék" alképzettség értéke minimum a legmagasabb értékének felével egyenlő, lefele kerekítve. Ez az alapértéke, amit az egyszerűség kedvéért nem is muszáj felírni a karakterlapra. Természetesen ezt az alapértéket fejleszteni lehet további pontokból...
Vonzerő:
Meggyőzés (Csábítás, Rábeszélés)
Hidegvér:
Erőszak (Megfélemlítés, Vallatás)
Tűrés (Kínzás, Kábszerek és betegségek, Alváshiány és éhség)
Intelligencia:
Bölcsészet (Antropológia, Műveltség,Történelem)
Élettudomány (Biológia, Botanika, Kémia, Zoológia)
Fizika (Fizika, Matematika)
Számítógépek (Adatbáziskezelés, Programozás, Rendszerismeret)
Túlélés (Kontinentális, Sivatag, Tenger, Trópusi)
Reflex:
Atlétika (Esés, Futás, Mászás, Ugrás)
Földi járművek (Motorbicikli, Vezetés)
Közelharc (Hajlékony fegyverek, Kardok, Szálfegyverek, Vívás)
Pilóta (Ballonok, Gyro, Helyből felszálló, Merevszárnyú, Vitorlázók)
Tűzfegyverek (Pisztolyok, Puskák, Géppisztolyok)
Új képzettségek
Állatokkal bánás (Emp): Állatok szelídítése, gondozása, idomítása, etetése és hasonlók. Ez egy kicsit fura lehet az életet háttérbe szorító és agyontechnologizált cyberpunk világban, de sose lehet tudni…
Fedélzeti rendszerek (Int): Ezzel a képzettséggel használhatod a járművek fedélzeti műszereit és azokat igénybe vevő fegyvereit, a „primitív” irányítatlan rakétablokkokon és gépágyúktól kezdve a szabadesésű és lézervezérelt bombákon keresztül a legkényesebb fedélzeti rendszer által vezérelt rakétákig. Mondani se kell, hogy igazi járműves harchoz elengedhetetlen.
Flasztergépek (Ref): Ide tartoznak a bringák, gördeszkák, görkorik, rollerek és hasonlók. Trükköket, manővereket és nüanszokat is tudsz vele produkálni. Elmehetsz biciklis futárnak is, bár ahhoz javasolt az Utcaismeret képzettség is. Sokak szerint nem nagy karrier, de kitartás, szufla és ügyesség kell hozzá, nem irodai munka és mindig szükség van rájuk. (Suttogják a városban, hogy bevetettek egy új rendőri alakulatot görkorcsolyával és sugárhajtású hátirakétával...)
(Egy Céges, akinek 5-ös értékű a különleges képessége [Befolyás], az 1.000 eb-t keres havonta, miközben egy szubkompakt kocsi [gondolom, a játékban ez a Renault Clio, Opel Corsa, Volkswagen Polo, Citroen Saxo, Suzuki Swift kategóriája] ára 6.000 eb. Szóval a legtöbb "utcai embernek" nem telik autóra. Egy robogót [500 eb] pedig nem praktikus az utcán, szabad ég alatt tárolni, ahol ki van szolgáltatva az elemeknek és a járműtolvajoknak. Szóval valószínűleg sokan használják a hajtányok valamelyikét, különösen ha valamilyen futár az illető, lásd Virtuálfény.)
Suhanás (Ref): Ez a "Rigó" szereptípus különleges képessége. A Rigók ösztönösen érzik maguk körül a járművet, szinte saját, megnövelt képességű testükként. Járművezetés közben a Suhanásod értékét hozzáadhatod az Éberség és a kezdeményezés dobásodhoz és a felét két, általad kiválasztott járművezetői képzettség minden dobásához.
Szereptípusok
A képzettséglista megváltozásával együtt változik az egyes szereptípusokhoz tartozó karrier képzettségek összetétele is.
Céges
Karrier képzettségek: Befolyás, Éberség, Adatbáziskezelés, Emberismeret, Meggyőzés, Műveltség, Öltözködés és divat, Testápolás, Tőzsdézés, Viselkedés
Jellemző filmszereplők: Carter Burke (A bolygó neve: Halál), Barney Stinson (Így jártam anyátokkal), Patrick Bateman (Amerikai pszicho), Parker Selfridge (Avatár), Nicholas Van Orton (Játsz/ma), Gordon Gekko (Tőzsdecápák), Jeffrey Wigand (A bennfentes), Edward Lewis (Micsoda nő!), Mitch McDeere (A cég), Jack Moore (Vörös sarok)
Fixer
Karrier képzettségek: Seftelés, Éberség, Hamisítás, Kézügyesség, Közelharc, Megfélemlítés, Meggyőzés, Tűzfegyver, Verekedés, Zárnyitás
Jellemző filmszereplők: Reggie Hamond (48 óra), Ordell Robbie (Jackie Brown), Lenny Nero (Strange Days – A halál napja), Joystick (Nirvana), Meg Coburn (Gyilkosok gyilkosa), Leo Getz (Halálos fegyver filmek), Ordell Robbie (Jackie Brown)
Híresség
Karrier képzettségek: Pózolás, Éberség, Csábítás, Előadókészség, Fotózás és filmezés, Meggyőzés, Műveltség, Öltözködés és divat, Testápolás, Viselkedés
Jellemző filmszereplők: Rachel Marron (Több mint testőr), Roby Rhod (Az ötödik elem), Anna Scott (Sztárom a párom), George McCord (Betty nővér)
Konzolcowboy
Karrier képzettségek: Interface, Éberség, Elektronika, Barkácsolás, Cyberdeck tervezése, CyberTech, Kompozíciókészség, Műveltség, Programozás, Rendszerismeret
Jellemző szereplők: Case és Gróf Zéró (Neuromancer), Jimi Dini és Naima (Nirvana), Johnny (Johnny Mnemonic), Frederik ’Warlock’ Kaludis (Die Hard 4.0), Martin Bishop (Komputerkémek)
Média
Karrier képzettségek: Szavahihetőség, Éberség, Alvilág ismerete, Emberismeret, Filmezés és fényképezés, Interjú, Kompozíciókészség, Meggyőzés, Műveltség, Viselkedés
Jellemző filmszereplők: Kimberly Wells és Richard Adams (Kína-szindróma), Richard Boyle (Salvador), Russel Price és Alex Grazier (Tűzvonalban), Howard Beale (Hálózat), … (Katonák voltunk)
Nomád
Karrier képzettségek: Család, Éberség, Atlétika, Állóképesség, Barkácsolás, Közelharc, Túlélés, Tűzfegyver, Verekedés, Vezetés
Jellemző filmszereplők: Daniel Saxon (A pokol angyala), Reno Raines (Renegade – A fejvadász), Luke (A keményfejű), Will Colton (Véres leszámolás), Clerence ’Clay’ Morrow (Kemény motorosok), (A pokol angyala), Reno Raines (A fejvadász)
OrvTechnikus
Karrier képzettségek: Orvoslás, Éberség, Adatbáziskezelés, Barkácsolás, Diagnózis, Emberismeret, Gyógyszerészet, Kriogenizációs tartály, Műveltség, Zoológia
Jellegzetes szereplők: dr. Solomon Eddie (Különvélemény), dr. Spider (Johnny Mnemonic)
Politikus
Karrier képzettségek: Karizmatikus vezetőkészség, Éberség, Adatbáziskezelés, Kompozíciókészség, Meggyőzés, Műveltség, Öltözködés és divat, Szónoklás, Történelem, Viselkedés
Jellegzetes szereplők: David Brice védelmi miniszter (Nincs kiút), Bulworth szenátor (Nyomd a sódert!), Cristopher Marshall (Álmomban már láttalak), Vitt Péter (A miniszter félrelép), (majdnem bárki Az elnök emberei tévésorozatból)
Rigó (sofőr, pilóta)
Karrier képzettségek: Suhanás, Éberség, Fedélzeti rendszerek, Távirányítás, Vezetés, és válassz ötöt az alábbiakból (Munkagépek, Pilóta [gyro], Pilóta [vitorlázók/ballonok], Pilóta [merevszárnyú], Pilóta [vtol], AeroTech, AV tech, GyroTech).
Jellegzetes szereplők: (Ryan O'Neal a Gengszterek sofőrje filmben), Larry (Ronin)
Rocker (punk, utcapatkány)
Karrier képzettségek: Karizmatikus vezetőkészség, Éberség, Alvilág ismerete, Csábítás, Előadókészség, Hangszer, Kompozíciókészség, Meggyőzés, Öltözködés és divat, Verekedés
Jellegzetes szereplők: (inkább filmajánló: A holló; A halál napja; Johnny Mnemonic)
Szóló (zsoldos)
Karrier képzettségek: Harcérzék, Éberség, Atlétika, Állóképesség, Erőkifejtés, Harcművészet, Közelharc, Lopakodás, Tűzfegyver, Verekedés
Jellegzetes szereplők: Molly (Neuromancer), Riddick (Pitch Black), James Bond (Casino Royale), Leon (Leon a profi), Terry Thorne és Dino (Túszharc), John Rambo, John Lee (Gyilkosok gyilkosa), Lornette „Mace” Mason (A halál napja), Frank W. Dux (Bloodsport), Huo Yuanjia (Félelem nélkül), Kevin Chan (Rendőrsztori)
Technikus
Karrier képzettségek: Berhelés, Éberség, Barkácsolás, CyberTech, Elektronika, Műveltség, Oktatás és három a következőkből (Gyro, Aero, Fegyverismeret, Biztonságtechnika)
Jellegzetes szereplők: Q (007 filmek), Owen (Tango és Cash)
Zsaru
Karrier képzettségek: Tekintély, Éberség, Alvilág ismerete, Atlétika, Emberismeret, Közelharc, Műveltség, Tűzfegyver, Vallatás, Verekedés
Jellegzetes szereplők: Jack Cates (48 óra), Vic Mackey (Kemény zsaruk), Stanley White (A sárkány éve), TJ Hooker, Gaff (Szárnyas fejvadász), Theo Kojak, Albrecht őrmester (A holló)
A mesélő nem gurít...
Egy korábbi bejegyzésben írtam arról a lehetőségről, hogy a mesélőnek nem kell kockákat gurítgatnia (és hogy ez miért jó), amiben volt egy alfejezet a Cyberpunk 2.0.2.0.-hoz is.