Versenylapozgatós
Versenyzés a Fighting Fantasy játékokkal.
Mindez és még több variálás megtalálható a Theszeusz Sufnituning gyűjteményben.
Verseny
Hajdanában-danában ugye nem volt mindenkinek számítógépe, de főleg nem igazán voltak egymással összeköthetőek, hogy hálózaton keresztül versenyezzenek a játékosok. Voltak ugyan játékok, amiket egyszerre ketten is lehetett játszani, de azért az általános helyzet az volt, hogy a játékosok cserélgették egymást és az örömpöcköt (avagy joystick) és elért pontokban mérték össze ügyességüket, tudásukat. Nem nagyon szeretem a kocsmasportokat és a kártyajátékokat (a kocsmasportokban nincs elég mozgás, a kártyákban nincs elég fantázia és kaland), viszont tudom, hogy a legtöbb embert nem lehet becsábítani a szerepjátszás világába, így az jutott eszembe, hogy mindezek ötvözéseként a lapozgatós játékkönyveket kellene felhasználni úgy, hogy abból kocsmában is játszható verseny lehessen, hogy akár a megrögzötten pénzben zsugázók is megtalálhassák benne az izgalmukat. (Utólag persze eszembe jutott, hogy az alapötletet nyilván a Dark Sun regény adta, de ezt időnként hajlamos vagyok elfelejteni, hogy magamnak tudhassam be a ragyogó ötletet.) Igyekszek lehetőleg minél egyszerűbb szabályokat kitalálni, jelenleg itt tartok.
A főhős
Mindenki előre rögzített főjellemzőkkel indulhat neki a kalandnak, például:
ÜGYESSÉG: 10
ÉLETERŐ: 20
SZERENCSE: 10
vagy akár:
ÜGYESSÉG: 7
ÉLETERŐ: 14
SZERENCSE: 7
Akármilyen érték-kombót is határoztok meg a versenyhez, erősen javasolt, hogy az Ügyesség ne legyen 10-nél nagyobb. Azt is meg lehet határozni, hogy a játékosok választhatnak-e szabadon a háromféle varázsital közül vagy mindenki egy előre meghatározottat kap. Azt is meg lehet határozni, hogy a játék elején rendelkezésre álló 10 élelmiszer adag mennyiségét csökkentik-e.
A pontozás
• Jól sikerült Ügyesség vagy Szerencse próba: 100 pont.
• A sorok az ellenfél Ügyesség értékét jelzik. Az oszlopok pedig azt mutatják, hogy mennyivel lett nagyobb a főhős támadó értéke az ellenfelénél (ha kisebb, akkor nincs pont).Ezt a táblázatot használhatod úgy is, hogy akármennyi is a főhős előre meghatározott Ügyessége, akkor is ezeket a pontokat használod (úgyis az a lényeg, hogy a többi játékoshoz viszonyítva hány pontot sikerült elérned).
• Ha a nehézséget is jelezni szeretnétek a pontokon keresztül, akkor a főhős Ügyességétől függően szorozd meg a táblázat értékeit. Ügyesség 10: ×1, Ügyesség 9: ×2, Ügyesség 8: ×3, Ügyesség 7: ×4.
• Ha az ellenfél Ügyessége kisebb és nem a főhős nyer egy kört, akkor az Ügyességek különbségének duplájával egyenlő pontlevonást kap a főhős!
• Ha a harc során az Életerő 1-re vagy 2-re zuhan: 100 pont
Alternatív fordítási ötletem:
Ügyesség (eredetileg: Skill) => Képzettség
Életerő (eredetileg: Stamina) => Kitartás
Szerencse (eredetileg: Luck) => Kurázsi