[szereptípus] Agitátor
Azért, hogy ne csak megszokott harcos, tolvaj, varázsló szereplők szülessenek, időnként kiraknék egy-egy másik szereptípust is. Az ötleteket főleg más fantazi játékokból szedem ki, például: Warhammer Fantasy Roleplay, GURPS Historical Folks, RuneQuest (6E), Fantasy AGE, M.A.G.U.S., Codex, Ars Magica.
Agitátor
(forrás: WFRP, 1. kiadás)
Az agitátorok ügyek aktív támogatói. Szinte bármilyen ügy megteszi, az egyszerű emberek (vagy elfek, törpék vagy félszerzetek) jogaitól a csatornák állapotáig. Fáradhatatlanul kampányolnak, hogy támogatást kérjenek, felszólalnak találkozókon, szórólapokat osztogatnak és bárki fülébe zsorválnak, aki meghallgatja őket. Egy agitátor számára a legnagyobb megelégedés az, ha az intézményt cselekvésre kényszeríti a közvélemény súlya. Egyes agitátorokat valódi közérdek motivál, de sokaknak saját érdekeket viselnek szívükön — a disputa győztes oldala gyakran bőségesen megjutalmazza leghűségesebb szolgáit. A civilizáció ügyét gyakran súlyosan megsértették a kotnyeles agitátorok, habár gyakran okozhatnak ugyanannyi jót is. A tény, hogy létezhetnek ilyen hivatásos izgágák, jól mutatja a világ összetettségét.
Jellegzetes holmik: Ezeket a Zsivány osztály miatt kapja: Masszív, bár inkább viseltes ruházatban kezdik a játékot, beleértve a csizmát vagy cipőt. A szereplő egy övbe vagy csizmába bújtatott kést és egy jól titkos erszényt hord, amelyben 3D6 aranykorona van. Ezeket pedig külön az Agitátor foglalkozás miatt: kés vagy rövid bot, 2D10 (vagy 2D6+3) szórólap változatos ügyekhez.
Advanced Fightint Fantasy, 2. kiadás
Valószínűleg nem konyít a mágiához. Ha netán mégis, akkor inkább csak a Varázstrükkök képzettséghez ért. Persze az is előfordulhat, hogy kiugrott varázslótanonc vagy kiugrott papnövendék volt, de szembefordult az iskolájával, vallásával, egyházával.
Képzettség javaslatok: Álcázás [Disguise], Botok [Staves], Egyezkedés [Bargain], Észlelés [Awareness], Vezetőkészség [Leadership], Jog [Law], Titkos Jelzések [Secret Signs], Szövegelés [Con], Városismeret [City Lore], Verekedés [Brawling]
Adottság javaslatok: Ékesszavú [Silvertongued], Művelt [Learned], Szilajlábú [Fleet Footed]
D6 Fantasy
Javasolt főjellemző értékek és képzettségek:
Ügyesség [Agility]: 2D+2
képz.: Kitérés, Lopakodás, Verekedés
[Dodge, Stealth, Fighting]
Pontosság [Coordination]: 2D+2
képz.: Kézügyesség, Zárnyitás
[Sleight of Hand, Lockpicking]
Ész [Intellect]: 3D+1
képz.: Beszélgetés, Írás-olvasás, Kultúrák, Tanultság
[Speaking, Reading/writing, Cultures, Scholar]
Érzékek [Acumen]: 3D
képz.: Álcázás, Elrejtés, Fürkészés, Hazárdjáték, Nyomozás, Utcaismeret
[Disguise, Hide, Search, Gambling, Investigation, Streetwise]
Fizikum [Physique]: 2D+1
képz.: Futás
[Running]
Fellépés [Charisma]: 4D
képz.: Átverés, Meggyőzés, Rémisztés, Rokonszenv
[Bluff, Persuasion, Intimidation, Charm]
Helvéczia
A Vagabund osztályhoz tartozik. Képzettség javaslatok: Álczázás, Hallgatózás, Hamisítás, Jelek Olvasása, Koczkavetés, Megfigyelés, Mesterség (Szónok), Osonás, Rejtőzés, Zárnyitás.
Basic Roleplaying
Hivatás képzettségek:
Előadás (Szónoklás) [Perform (Public Speaking)]
Írástudás [Literacy]
Kutatás [Research]
Meggyőzés [Persuade]
Nyelv (másik) [Language]
és válassz még öt Ismeret [Knowledge] vagy Tudomány [Science] képzettséget a világhoz és a szakterületéhez passzolóan.
Egyéni képzettség javaslatok:
Álcázás [Disguise]
Rejtőzés [Hide]
Rizsázás [Fast Talk]
Surranás [Stealth]
Verekedés [Brawl]
Vesébelátás [Insight]
Savage Worlds
Képzettség javaslatok:
Észrevétlenség [Stealth]
Félemlítés [Intimidation]
Gúnyolás [Taunt]
Ismeret (Antropológia) [Knowledge]
Ismeret (Filozófia) [Knowledge]
Ismeret (helyismeret, válassz) [Knowledge]
Ismeret (Történelem) [Knowledge]
Ismeret (Törvény) [Knowledge]
Ismeret (Újságírás) [Knowledge]
Ismeret (Vallások) [Knowledge]
Küzdelem [Fighting]
Meggyőzés [Persuasion]
Nyomozás [Investigation]
Utcaismeret [Streetwise]
Korlát javaslatok:
Arrogáns (N) [Arrogant]
Betegeskedő (K) [Anemic]
Bosszúálló (K/N) [Vengeful]
Csúnya (K) [Ugly]
Ellenség (K/N) [Enemy]
Eskü (K/N) [Vow]
Goromba (K) [Mean]
Hűséges (K) [Loyal]
Jellemes (N) [Code of Honor]
Kíváncsi (N) [Curious]
Körözött (K/N) [Wanted]
Locsogó (K) [Big Mouth]
Mánia (K) [Quirk]
Óvatoskodó (K) [Cautious]
Önfejű (K) [Stubborn]
Öntelt (N) [Overconfident]
Pacifista (K/N) [Pacifista]
Rögeszmés (K/N) [Delusional]
Szegénység (K) [Poverty]
Penge javaslatok:
Bátor [Brave]
Bölcsész [Scholar]
Erős Akaratú [Strong Willed]
Éberség [Alertness]
Kapcsolatok [Connections]
Karizmatikus [Charismatic]
Mindentudó [Jack-of-All-Trades]
Veszélyérzék [Danger Sense]
Cyberpunk 2.0.2.0.
Na majd pont a rendszeresen sötét üzelmeket folytató mamutcégek világában ne lenne Agitátor? Ugyan a Média és a Rocker karrierek is meglehetősen hasonszőrűek, de ha egyedi karriert szeretnél, akkor ezek az én ötleteim:
Karrier képzettségek:
Karizmatikus Vezetőkészség
Éberség
Adatbáziskezelés
Előadókészség
Kompozíciókészség
Meggyőzés/rábeszélés
és válassz még négyet a következők közül:
Alvilág ismerete
Antropológia
Biológia
Emberismeret
Interjú
Könyvelés
Műveltség
Nyelv (válassz)
Oktatás
Történelem
Különleges képességnek a Karizmatikus Vezetőkészség helyett választhatja a Szavahihetőséget is.