Star Wars D6 rehab
Hozzájárulásom a játék méltó kicsiszolásához.
A Star Wars D6 egy remek játék, ez volt az első “modern” szerepjáték a kezemben: imádtam a teljesen szabad karakteralkotását, a könnyen átláthatóságát, és mintát mutatott arról, hogy lehet kalandfilmszerűbb karaktereket készíteni (értsd: általában semmiben sem teljesen tudatlanok a szereplők, a kiválasztott jártasságok inkább azt mutatják, hogy miben kiemelkedőbbek). Nagyon feldobott, rögtön meg is ihletett, hogy mennyivel egyszerűbb és izgibb (legalábbis számomra) lenne ezekkel a szabályokkal játszani MAGUS-t, úgyhogy ezzel kezdődött nálam az a másoknál sem példátlan késztetés, hogy a M* világát egy másik rendszerre alakítsam. (A sor később folytatódott majdnem bármivel, ami a kezembe került: Shadowrun, Cthulhu Hívása, Storyteller.)
Később ugye a West End Games kiadó csődbe került... ehh... hagyjuk a rizsát, inkább átváltok táviratibb stílusba. A játékhoz készült egy ráncfelvarrt változat, ami igyekszik életben tartani ezt a remek játékot, amit rajongók készítettek és ingyenes (a címlapképen ennek a borítóját láthatod). A főjellemzők és jártasságok felosztásával azonban továbbra se voltam megelégedve (ez nekem nagy vesszőparipám minden szerepjátéknál), úgyhogy elkészítettem a saját változatomat, ezt bocsájtom most a nagyérdemű szíves használatára.
A szereplők továbbra is 18K-t oszthatnak szét a főjellemzők között és 7K-t a jártasságok közt, viszont (a Storyteller hatására) a játékosok kiválaszthatnak a szereplőjüknek három specialitást, amire kapnak +1K-t.
Néhány főjellemzőt is átneveztem, de csak a név változott, a tartalma nem.
Az antigrav járműveknél a következő magyarításokat használtam (a linkek képekre mutatnak, hogy segítsem a tájékozódást): Speeder Bike vagy Swoop ⇒ Suhanó / Land Speeder ⇒ Terepsikló / Air Speeder ⇒ Légsikló / Hauler Truck ⇒ Teherszállító / Racing Pod ⇒ Versenyfogat
A listában a jártasságok vastaggal vannak szedve és mögöttük pedig a lehetséges specialitás ötletek találhatók.
— ÜGYESSÉG —
Archaikus Lőfegyver: Csúzli, Parittya, Íj, Számszeríj
Atlétika: Egyensúlyozás, Futás, Hajlékonyság, Kitérés, Ugrás
Fénykard: Hárítás, Blokkolás, Visszapattintás, Támadás
Hajítás: Gránát, Dobótőr, Balta, Lándzsa, Bola
Közelharc: Kés, Bot, Kard, Buzogány, Hajlékony
Nehézfegyver: Sorozatvető, Rakétavető
Sugárfegyver: Lézervető, Sugárpisztoly, Sugárkarabély
Úszás: Gyorsan, Búvárkodás
— TUDÁS —
Akaraterő: Hízelgés ellen, Hadoválás ellen, Félemlítés ellen
Alvilág: egy adott bolygó alvilága (pl. Koruszant, Celanon, Korélia), egy adott bűnszövetkezet (pl. Jabba Bűnszövetkezete, Talon Karrde Bűnszervezete)
Bolygórendszerek: Tatuin, Endor, Hoth, Kesszel, stb.
Bürokrácia: egy adott bolygó; egy adott ágazati hivatal (pl. Kereskedelmi Minisztériumok, Adóhivatalok); szokatlan és ritka specializációkat (pl. Új Köztársaság Hadügyminisztériuma; Birodalmi Belbiztonsági Iroda) csak a KM beleegyezésével lehet választani
Értékbecslés: egy adott bolygó piaca (pl. Kesszel, Koruszant), egy adott árutípus (pl. Űrhajó, Fegyver, Robot)
Félemlítés: egy adott típus (pl. Kihallgatás, Kínvallátás)
Idegen Fajok: egy adott faj (pl. Vuki, Gamorrai, Evok, Szulluszti, stb.)
Jog: egy adott bolygó (pl. Alderaan, Tatuin), egy adott szervezet (pl. Birodalom, Felkelő Szövetség)
Kultúra: egy adott faj; egy adott kulturális csoport (pl. Koréliaiak, Az Alderáni uralkodócsalád tagjai)
Nyelvtudás: egy adott nyelv (pl. Vuki, Hutt, Bokk, Evok)
Túlélés: egy adott környzet (pl. Vulkánmező, Dzsungel, Sivatag, Mérgező légkör, vagy egyéb ellenséges klíma)
Üzlet: egy adott üzletág (pl. Űrhajók, Fegyverek, Robotok); egy adott társulat, korporáció vagy kereskedőliga (pl. Szienar Flottaszállító Rt., Szövetségi Fennhatóság, Golan Fegyvergyár)
— KEZELÉS —
Antigrav Jármű: Suhanó, Terepsikló, Légsikló, Versenyfogat, Tehersikló, stb.
Archaikus Űrhajó: egy adott űrhajótípus
Asztrogáció: egy adott csillagközi útvonal (pl. Kesszel-futam, Tatuinról Koruszantra), egy adott régió (pl. Magvilágok)
Fedélzeti Fegyver: Rakéta, Graviprojektor, Ionágyú, Lézerágyú, Protontorpedó, Vonósugár, Turbólézer, stb.
Lépegető: Könnyű kétlábú, Nehéz soklábú
Lovaglás: egy adott állatfajta (pl. Bantha, Kráki dübörgő, Harmathátú, Tauntaun)
Műszaki Berendezések: Szenzorok, Kommunikációs rendszerek, Védőpajzs
Nagy Űrhajó: Ide tartoznak a roppant méretű teherszállítók és hadihajók. Specializáció egy adott hajótípus szerint (pl. Birodalmi csillagromboló, Nebulon-B fregatt, Mon Kalamári csatacirkáló)
Szárazföldi Jármű: egy adott típus (pl. Légpárnás, Lánctalpas, Kerekes)
Tüzérség: Gyalogság elleni, Harcjárművek elleni, Föld-levegő üteg, Föld-űr üteg, Föld-föld üteg, Nehéz sugárágyú, Könnyű sugárágyú, stb.
Űrhajó: egy adott hajótípus (pl. X-szárnyú, TIE Interceptor, YT-1300)
— ÉRZÉKELÉS —
Adatgyűjtés: egy adott átfésülendő helyszín (pl. Mos Eisley, Koruszant)
Átverés: egy adott szélhámossági típus
Egyezkedés: egy adott árutípus (pl. Kézifegyver, Űrhajó, Élelem), egy adott helyzet (pl. Túsztárgyalás, Diplomácia, Üzleti tárgyalás)
Elrejtés: Ruházatban, Járműben, Terepálcázás, Álruha, Maszkírozás
Fürkészés: Nyomolvasás, Leshelyek, Titkos ajtók, Csapdák
Hamisítás: egy adott irattípus (pl. Számítógép kártya, Pénz, Személyazonosító)
Hazárdjáték: egy adott játék (pl. Koruszanti sakk, Koréliai hétlapos kártya)
Kézügyesség: Zsebtolvajlás, Tenyérbe Rejtés
Lopakodás: egy adott tereptípus
Meggyőzés: egy adott téma (pl. Csábítás, Hülyeségbe rángatás, Szónoklás, Érvelés)
Parancsnoklás: egy adott fegyvernem (pl. Gyalogos, Hadihajó)
— FIZIKUM —
Izmozás: Hajlítás, Szakítás, Emelés
Kézitusa: Fegyvertelen, Kés, Suhi, Dobás, Lefegyverzés, Megragadás, Hárítás, Blokkolás…
Kitartás: Futás, Úszás, Hőség, Hideg, Koplalás, Betegség-Méreg, Tudatmódosítók
Mászás: egy adott felület (pl. Szikla, Épületfal, Fa, Kötél)
— TECHNIKA —
Antigrav Járművek Javítása: Suhanó, Terepsikló, Légsikló, Versenyfogat, Tehersikló, stb.
Biztonságtechnika: Riasztók, Zárnyitás, Széffúrás, Robbantás
Fedélzeti Fegyver Javítása: Rakéta, Ionágyú, Protontorpedó, Turbólézer, Lézerágyú…
Fegyverjavítás: Sugárfegyver, Testpáncél
Felszíni Járművek Javítása: Lépegető, Lánctalpas, Kerekes, Vízijármű, Légpárnás
Gyógyítás: Elsősegély, Kibernetika, Belgyógyászat…
Robotok: Szerelés, Programozás, egy adott robottípus (pl. Asztrobot, Protokolldroid)
Számítógép: Programozás, Használat, Szerelés, Hálózat
Űrhajó Javítás: Hajtómű, Hiperhajtómű, Kormányszervek, Létfenntartó Rendszer, Védőpajzsok, egy konkrét hajótípus (pl. Sienar TIE/In, Ghtroc 720)
A konstruktív észrevételeket és megjegyzéseket szívesen veszem és megköszönöm, azonban az esetleges fanyalgásokat, szőrszálhasogatásokat és fikázásokat nem. :)
Az utóbb kiadott és ingyenesen közkinccsé tett D6 Fantasy fényében most úgy csinálnám, hogy a a D6F főjellemzőit kellene használni és annak a szabályai szerint kellene meghatározni a főjellemzőket, vagyis 18K-t lehetne szétosztani, de lenne egy hetedik, Mágia(?) nevű főjellemző is, aminek az értéke maradhat nulla is (ha nem szeretnél mágiahasználó szereplőt), a mágikus jártasságok a különböző kasztok különböző varázstanai lennének (pl. Dalmágia, Hangmágia, Fénymágia, Kis Litániák, egy adott vallás litániái és rituáléi, Alapvető Boszorkánymágia, Tűzmágia, Asztrálmágia, Érzelemkeltő Mágia, Pszi, Szlan Pszi, stb.), a konkrét varázslatok pedig specialitások (pl. Düh Kioltása, Jósálom, Szalamandrabőr, stb.).