[sufni] MAGUS kiadványterv elképzelés
Azon töprengtem, hogy vajon miképp tervezném én egy új M.A.G.U.S. kiadványainak felosztását tartalom szempontjából. Persze az ezen való töprengésnek nem szokott túl sok jelentősége lenni, de legalább nem is zavar sok vizet. Szóval talán valahogy így:
Játékosok Kézikönyve
// Novella.
// A világ leírása nagyvonalakban, pár oldalon.
// Általános és szabad szereplőkészítés. Segítség a klasszik szereptípusok megalkotásához… talán inkább a “főkasztok” leírása lenne, például harcos, zsivány, varázsló. Mind nagyon vázlatosan lenne leírva, de azon belül lennének ötletek arra, hogy ezeknek milyen jellegzetesebb altípusai nyilvánulhatnak meg: harcos (katona, gladiátor, lovag, törzsi harcos, fejvadász, harcművész), kalandor (tolvaj, vándor, bárd, kereskedő), varázsló (sámán, kuruzsló [“sorcerer”, vagyis amolyan “bézik” varázsló], boszorkány). Talán minden jellegzetes altípushoz leírnék egy-egy példa iskolát (pl. az o…i tűzmágus) és képzési rendszerét, vagyis mik és milyen szinten tanulhatók ott. A “nagymágust” (vagyis a híres-hírhedt mozaikmágiát és szakértőjét) kihagynám az alapkönyvből.
// Értelmes fajok rövid ismertetése (ember, elf, törpe, udvari ork, ork) és szereplőkészítési sajátosságai.
// Felszerelés és szolgáltatások. Kábé annyi, mint a Legelső Kiadásban (továbbiakban LEK), az árakat háromféle képpen megadva, ahogy a Titán világleírásban.
// A különböző országok és tájegységek ismertetése, de amit a LEK hosszabban ismertet, azt egy kicsit rövidebbre venném, hogy nagyjából hasonló terjedelműek legyenek. Az egyes országoknál viszont egy icipicit bővebb instrukciót adnék, hogy milyen szereptípusok jellemzőek. Megtartanám azt a korszakot is szabvány alapnak, ami a LEK-ben van.
// Általános alapszabályok: harc, különböző sérülési lehetőségek.
// Általánosabb varázslatok és misztikus képességek és használatuk.
// Szereplők fejlődési lehetőségei, változatai.
Mesélők Útmutatója
Egykor nem tetszett a Játékosok Kézikönyvének és a Mesélők Útmutajának a különválasztása, most már jobban kedvelem, mint egyberakni egy alapkönyvbe.
// Mesélői Segédlet
// Egyedi szabályok (lovaglás, szekerek, hajók).
// Egyedi veszélyek (különböző csapdák, mérgek,...).
// Példa kalandmodul.
Bestiárium
Ennek tartalmát nem nagyon kell részletezni, gondolom.
Szereplők színesítése
Ebben kapnának helyet a szereplőket további lehetőséggel…: előnyök, hátrányok, birtokok és ingatlanok, szenvedélyek, személyiségjegyek…
Grimoire
Fontos, hogy e könyv szabályai nem utólag készítendők el, nem írják felül az alap Játékosok Kézikönyvében találhatókat, már azok is e rendszer szerint készültek, csak ott egyszerűen leírva, ami aztán ebben a kiadványban lenne bővebben kifejtve! Varázslatok elkészítésének rendszere (de semmiképp sem a Codex Grimoire mélységében, stílusában és terjedelmében!), a spontán varázslás és mozaikmágia használata, nagymágus készítése. Ezt valahogy úgy képzelem el, mint a Questers of the Middle-Realm vagy a D6 Fantasy játékok varázslatkészítési rendszereit. Egyedi mágikus iskolák, az ott alkotható szereplők leírása, az ott tanulható egyedi varázslatok és előfeltételeik (képzettség, komponens) leírása.
Egyes tájegységek
A különböző országok itt kerülnének bővebb kifejtésre. (Egyenként vagy kisebb csoportokban? Abaszisz, Alidar, Dzsad Városállamok, Elátkozott Vidék, Enoszuke, Erion, Gorvik, Gro-Ugon, Ilanor, Kahre(?), Krán, Niare, Pyarron, Shadon, Tiadlan, Toron, Yllinor, stb.) Klíma és környezet, települések (általában és néhány kiemelt példa), ottlakók, fajok, származások, népek, szereptípusok, iskolák, hitek, kultuszok, egzotikus felszerelések és tárgyak, pénznem, épületek stílusa és típusai, legendák, bestiák, kalandmagok.
Egyes fajok
Elfek és félelfek, törpék, orkok és udvari orkok, amundok, dzsennek, (khálok??), weirek, azok a hatalomszavas ősszörnyizék. Esetleg: gyíkemberek, gnómok, goblinok, …
Milyen vidékeken élnek, ezeken belül milyen szereptípusaik vannak, lehetnek, hitek, hiedelmek, szokások, egyedi varázslatok, holmik, stb.
Egyes szereptípusok
Az egyes “főkasztok” bővebb kifejtése: a harcosoké, valamint külön a kalandoroké (a varázslóké a Grimoire-ban kapna helyet). Egyedi szereptípusok, iskolák, képességek. A harcosokéban kaphatna helyet a spécibb harci helyzetek és módosítói (?), csata, várostrom, tengeri ütközet, hadvezetés, katonai hierarchia és szerveződés is. A kalandorokéban lehetne városi és természetbeni túlélés általános leírása (az egyedi környezeteké és városi kultúráké az egyes tájegységek leírásában lennének).
Egyes korszakok
Ezekbe beletartozhatnak nagyobb események is, mondjuk a zászlóháborúk, vagy egy-egy regényben vagy novellában megjelenő sajátos helyzet is.