2017. aug 29.

Ötlet Középfölde szerepjátékhoz

írta: Thészeusz
Ötlet Középfölde szerepjátékhoz

Néhány apró ötlet ahhoz, hogy a Középfölde Szerepjáték (MERP) jobban visszaadja Középfölde atmoszféráját.

merp.jpg

Kár lenne tagadni, ezeket az ötleteket főleg a The One Ring című szerepjáték és annak ismertetője ihlette, ami talán a legjobban tudott a szerepjátékok közül ráhangolódni Középfölde milliőjére. Az viszont nincs magyar nyelven, ezért inkább azon kezdtem el töprengeni, hogy a már meglévő, magyarul kiadott játékot miképp lehetne úgy alakítani, hogy izgalmasabb legyen.

(Megjegyzés: A Gyűrűk Ura Szerepjáték is megvolt, ami egy szép kiadvány, modernnek mondható rendszerrel, de valahogy mégsem volt számomra hangulata a dolognak. A film sikere miatt csak a filmekből vett fényképek voltak benne illusztrációként, ami engem idővel egyre jobban zavart. Színes és szagos, de nem volt hangulata. A szereplők túl táposak lettek, és valahogy az egészből olyan túlcsicsázottság érzése áradt számomra, a szabályokból is, a leírásokból is. Egyedül a varázslás része tetszett. Szóval végül eladtam a túróba.)

Szóval ilyesmi házi szabályok jutottak eszembe:

(1) A játékos szereplők hivatása csak Harcos, Cserkész és Kósza lehet. A kiegészítő hivatások közül is inkább csak az egyszerűbbek ajánlottak: Barbár, Betörő, Civil, Csavargó, Felfedező. A Bárd is belefér, ha nem a "szokványos" fantazi bárd kasztként használja, hanem inkább olyasvalakinek, aki főként személyes sármját használva éli az életét. A sima a Szerzetest is el tudom képzelni a játékban, de inkább úgy, mint egy remetét, semmint egy kolostorban lakó valakit... Középföldéhez szerintem nem nagyon illik sem a kolostor elképzelése, sem a Pap hivatás... nem emlékszem, hogy lettek volna vallások.

(2) Legyen egy minimum 5. szintre az egész csapat (vagy csak a mesélő) által kidolgozott mágus, akit közös megegyezéssel irányítanak a játékosok (esetleg a mesélő is besegíthet). Ez lehetővé teszi minden játékosnak, hogy részt kapjon a már kezdetben is erősebb mágia izgalmából, ugyanakkor a közös irányítás egyben jelképezheti is a mágus bölcsességét, szélesebb látókörét. Középföldén amúgy is meglehetősen kevés mágus volt (nem termett minden bokorban, ahogy a “csúcsfantazi” világokban), ez az ötlet talán ezt a gubancot is fel tudja oldani, így nem akar minden szereplő saját mágus szereplőt.

(3) Minden szereplő szintenként legalább 1-2 fokot költsön másodlagos szakértelemre, ami élőbbé teszi őt. A másodlagos szakértelmekre 1:1-hez lehet átváltani fok pontokat a többi szakértelem csoportból.

Miközben ezeken törtem a fejem, igyekeztem utánanézni, hogy milyen kiegészítőket adtak ki a MERP-hez és rábukkantam egy olyan oldalra, ahol az összeset le lehet tölteni pdf-ben: http://merp2.free.fr (Kiadója, az Iron Crown Enterprises cég már régen csődbe ment, úgyhogy talán ezeknek az anyagoknak a letöltése is bocsánatos bűnök közé tartozik.)

Letöltés: magyar nyelvű Középfölde szereplap

 

Ezen kívül persze még az is eszembe jutott, hogy az Ars Magica szerepjátékot lehetne használni Középfölde világához... de az már egy másik és jóval összetettebb történet (lenne). Viszont az esetleges idevágó tapasztalatokat szívesen olvasnám alant, kommentben. :)

 

Cyberpunk, hekker

Mivel megtörheti a játékmenetet az, hogy a hálózati ténykedés kiszakad a hétköznapi világból és ezért nehezen lehet összeegyeztetni a többi történéssel és a többi szereplővel, ezért az ilyen játékokban is használható a fenti ötlet, csak varázsló helyett közös (erősebb) konzolkovbojjal.

 

 

frissítés, 2022. február 24.

Advanced Fighting Fantasy 2E

A közös varázsló tulajdonságai: Ügyesség (Skill) 6, Életerő (Stamina) 14, Szerencse (Luck) 11, Mágia (Magic) 6.

Képzettségei (Special Skills): Tudós Mágia (Wizard Magic) 2, Varázstrükkök (Minor Magic) 2, Mágia Érzékelés (Magic Awareness) 1, Mágia Ismeret (Magic Knowlegde) 1, Botok (Wands) 2, Egyezkedés (Bargaining) 1

Megnövelheted két mágikus képzettség (magical special skill) értékét egy-egy ponttal.

 

 

 

 

Szólj hozzá

kiegészítő fantasy mesélőnek