2017. aug 24.

Open Versatile Anime RPG

írta: Thészeusz
Open Versatile Anime RPG

made-in-abyss.png

Ez nem fordítás, hanem egy hír azoknak , akiket érdekel az OVA Szerepjáték újragondolt második kiadása.

Az Open Versatile Anime (OVA) RPG eg, a japán képregények és rajzfilmek sajátos hangulatára épülő általános szerepjátékos szabályrendszer. A másik ilyen játék a Big Eyes, Small Mouth (BESM) volt, de ez sokkal egyszerűbb annál mind szereplőkészítésben, mind pedig játék közben. Közben elkészítették a második kiadását, amit egy honlap közzé is tett.
     A letisztultsága abban rejlik, hogy minden szereplőnek csak azokat a jellemzőit kell feltűntetni a szereplapon, melyben eltér az átlagostól, ebben a játékban minden Képességekkel és Gyengeségekkel, vagyis "előnyökkel" és “hátrányokkal” van megoldva. Vagyis, ha mondjuk egy szereplő átlagos ügyességű, akkor nem kell külön feltűntetni a szereplapon, hogy Ügyesség: 10 (ha a klasszikus D&D értékhez hasonlítjuk). Az előnyöknek 5 szintjük van, a hátrányoknak 3 szintjük. Képességekkel vannak megoldva a különleges képességek is (mint a varázslás), de ha egyedi menő járművet szeretnél (mint mondjuk Han Solo híres Ezeréves Sólyom űrhajója), ahhoz is Képesség kell.
     Külön felszerelés lista, árak és pénzügyek nincsenek a könyvben, amit a szereplő kidolgozása valószínűvé tesz, azzal rendelkezik is (pl. egy szamurájnak nem kell külön felírnia, hogy van kardja). Kicsit hiánynak érzem, hogy ezt viszont nem írják le, legalábbis én nem találtam erre utalást, inkább csak más, ilyen jellegű szerepjáték rendszer alapján gyanítom, hogy erre gondolt a szerző.
     A Képességeken és Gyengeségeken túl fel lehet venni specialitásokat (Bónuszok és Korlátok), amik inkább a harci képességeket egészíthetik ki.
     Mivel tulajdonképpen ez egy általános szabályrendszer, ezért természetesen jól lehet használni bármilyen világhoz, nem csak animékhoz, de az animék stílusának elkapásához vannak spéci tulajdonságok, mint amilyen az Orrvérzős hátrány, az Aranyos előny. Az első kiadásban még van egy olyan sérülési forma is, hogy a “Dühös Nő Támadása” (ami sok japán rajzfilm visszatérő eleme), a második kiadványban ez már nincs benne külön, de meghagyták a “Geg Sérülést”, aminek tulajdonképpen egy kiemelt altípusa. (Gyanítom, az író sok Dühös Női Támadást kapott a való életben, ezért inkább jobbnak látta kivenni belőle.)
     A próbadobás csak hatoldalú kockákat használ, és úgy zajlik, hogy dobni kell 2 kockával. A Képességek növelhetik, a Gyengeségek csökkenthetik a kockák mennyiségét. Alapvetően csak a legnagyobb értékű kockát kell figyelembe venni, kivéve, ha vannak azonos értékű kockák is, aminek számít az összege. Ha dobsz három hármast (9), két ötöst (10) és egy hatost, akkor a két ötös értéke számít a próba eredményének, mert az a legnagyobb. Ha konfliktusban az egyik fél dob egy ötös és egy négyest, a másik pedig három darab kettest, akkor az utóbbi nyert. Szerintem jópofa ötlet, sehol nem láttam még ezt a mechanizmust.
     A játék 165 oldal, A5 méretben, színes képekkel, játékos szereplők és nem-játékos szereplők mintáival bőven ellátva. Jó kis játék.

 

 

 

Szólj hozzá

alapmotor csak-d6