[d00Lite] Csereszerzet
Új játszható faj a Barebones Fantasy játékhoz.
A csereszerzetek rejtélyes faj, akiket gyakran összekevernek az alaköltőkkel (doppelganger). Megváltoztathatják akaratuk szerint külalakjukat, leutánozhatnak majdnem minden humanoid fajt. Nagyon titkolózóak, csak néhányan tudják, hogy léteznek. Származásuk igazsága a ködbe vész, bár több tudós azt gyanítja, hogy Nyugatvidékről származnak, ahol egy őrült varázsló teremtette őket, hogy a legjobb kémek legyenek belőlük.
A csereszerzetek beszivárogtak a civilizált közösségekbe. Ez a dolguk. Bár néhányat beoszthattak ilyen borús célokra, melyről összeesküvés elméletek szólnak, a legtöbbjük esetén semmi sem áll távolabb az igazságtól. Bármely más fajhoz hasonlóan egyszerűen csak szeretnének élni és képességeik szerint boldogulni. Néhányuk felvesznek egy sima azonosságot és megtartják egész életükben. Ők a közösségük termékeny tagjaivá válnak, megházasodnak, családot alapítanak. Mások levetik az identitásaikat, mint az elnyűtt göncöt. Gyakran utaznak, sose állnak meg túl sokáig egy helyben, felvesznek bármilyen azonosságot, ami szükséges a feltűnésmentes továbbhaladásra.
Nincs különleges vonásuk, amivel felismerhetnék egymást, ehelyett inkább kiterjedt családi kötelékeikre bízzák magukat, hogy kapcsolatot tartsanak egymással, vagy jelek és kódok rendszerét (lásd alább). Néha túl sokáig hagyják maguk mögött a gyökereket, és elkülönülve, elvágva találják magukat a törzsüktől.
Párosodhatnak bármilyen emberszerű fajjal (ami jól mutatja leutánzó képességüket). A vegyes szülőktől származó gyerekeknek csak 25% esélye van, hogy csereszerzetnek születik, ami időnként sokként éri a nem-csereszerzet szülőt, ha nem tudta párjának valódi természetét.
A csereszerzetek létrehoztak egy alaposan kidolgozott titkos írásos kódot, ami segít nekik kommunikálni és felismerni egymást, bár nem mindegyikük ismeri. Ha egy játékos szereplő szeretné ismerni a kódot, akkor ki kell választania a Csereszerzet Kódot a kezdeti nyelvei egyikének. A kód finom ikonrajzokból és fura rúnákból (hasonló az 1930-as évekbeli hobók jeleihez).
Amikor megváltoztatja az azonosságát, nevet is változtat, ami nehézzé tudja tenni az egyik csereszerzet megkülönböztetését a másiktól. Hagyományaik szerint mindegyikük választ egy „valódi nevet” a tizenegyedik születésnapjukon. Ez a név mindig egy tükörszó (ugyanúgy betűzik visszafelé is), mint például Anna, Krivirk, Olavi Valo, Hannah, Kinikinik. A tükörszavak népszerű választások egy azonosság létrehozásánál is, ami gyakran jel lehet a többi csereszerzetnek a kilétéről.
- Utánzó: Megjelenhet bármilyen emberszerű faj bármilyen nemű tagjaként. Egyedi személy leutánzására is használható. Bizonyos esetekben a Mesélő JEL próbát engedélyezhet az álcán való átlátáshoz. Az aktuális korlátozások a Mesélőn múlnak. Néhány játékban a csereszerzetek képesek leutánozni a félszerzeteket és félóriásokat is. Más játékokban korlatoltabb képességűek. Beszéld meg a Mesélőddel.
- Született Megtévesztő: +20 a megtévesztéssel és egyezkedésekkel kapcsolatos próbákra.
- Diplomata: Használhatja a Tudós: Diplomata aspektusát képzetlenül.
- Nyelvi Alkalmazkodás: -1 FP egy új nyelv megtanulása, amit aztán anyanyelvi szinten beszél.
- Mozgás 8 mező.
- Beszéli a kereskedő nyelvet és két másikat.