4 alaphelyzet játékfolyamhoz
Négy rövidke történetfolyam ötlet az anime-sorozatok hangulatában.
Nem tudom, van-e külön név az ilyen szerepjátékos stílusra, ami tulajdonképpen olyan, mint egy tévésorozat. Nem egy teljes háttérvilágot írnak le mindenféle megközelítésből (technológia, tájak, különböző lakók, társadalmi berendezkedés, árak, különleges képességek stb.), amivel aztán azt kezdenek a játékosok, amit szeretnének, hanem csak általánosságban írják le a háttérvilág jellegét, csak egy-két konkrétumot villantanak meg, viszont nagyjából azt is meghatározzák, hogy a játékosok milyen szereplőkkel legyenek és vázlatosan milyen veszélyek, nehézségek várnak rájuk. Ilyen például a Lady Blackbird játék is, aminek miniatűr szabályrendszerében még azt is ügyesen megoldották játékszabályokkal, hogy a kidolgozott szereplők lehetőleg a mozgatórugóik szerint tevékenykedjenek. Ilyen az alább ismertetett négy rövidke történetfolyam ötlet is, amit a japán rajzfilmek hangulatára építő BESM szerepjáték ingyenes változatából szedtem ki.
Utazás Keletre
(harcművészetek az ókori Kínában)
A szereplők egy kínai ezoterikus kolostor szerzetesei vagy apácái voltak, harci művészetek és taoista filozófia tanulói. Sajnos a kormány úgy találta, hogy szimpatizáltak a felkelő parasztokkal és birodalmi seregeket küldtek a kolostor elpusztítására. A szereplők megszöktek, de Rendjük titkainak hét szentirata elégett. A templom újraépítéséhez meg kell találni az iratok egy másolatát. A legenda szerint az egyedüli másolatokat egy apácazárdában őrzik a messzi Napkelet Földjén. A szereplőknek a háború sújtotta Kínán kell átutazniuk, banditákkal és hadurakkal megküzdeniük, szövetséget kötniük és persze használni harcművészeti jártasságukat és ji erőiket az emberek megsegítésére.
Mágikus Bogárvadász Keiko!
(mágikus csajos akció-komédia-romantika egy modern fantasy környezetben)
A szereplők tizenévesek, akik felfedezik a rejtélyes és varázslatos Mézkirályság Könyvét. Lapjait olvasgatva mágikus csajokká alakulnak át és apró méretűvé zsugorodnak. Kalandozhatnak Mézkirályságban, egy Tokió alatti antropomorf rovarvilágban, amit épp a gonosz Lódarázs Úr és Darázs Lovasai fenyegetnek. Mindeközben középiskolába járnak, ahol észreveszik, hogy néhány másik diák feltűnően hasonlít olyanokhoz, akikkel a Mézkirályságban találkoztak. Tényleg van bármi köze a sejtelmes pillangó hercegnőnek Akirához, a töprengő, de jóképű iskolai kendó edzőhöz? És miért emlékeztetnek az iskolai irányelvek a baljós Lódarázs Úrhoz?
A Galaktikus Birodalom Legendája
(akciódús űropera a távoli jövőben)
A XXX. században az emberek elindultak más csillagok felé és csillagközi birodalmat hoztak létre, amit féregjárat kapuk kötöttek össze, ami lehetővé tette a csillagközi utazást. A terjeszkedés korai háborúit követően a felnőtt Birodalom a stabilitás és béke erejévé vált. Csillaglégiói megvédik a határvidéket az űrkalózokkal, barbár űrnomádokkal, valamint a Cyberháló behatoló androidjaival és robot hadihajóival szemben, értelmes gépek rivális birodalma ellen. A legnagyobb fenyegetés mégis belülről jön: egy titkos klikk a palotában úgy látja, hogy az Uralkodó túl dekadens és puhány, és megdöntését tervezik, hogy helyébe saját bábjukat ültethessék a trónra. E vészterhes időkben az egyetlen erő, mely megmentheti a birodalmat a káosztól a Birodalmi Testőrség, egy ember és idegen mecha-pilótákból elit haderő, akik bár a fővárosban székelnek, szükség esetén képesek átszelni a galaxist űrvadászaikkal. Egyfajta űrutazó Királyi Muskétásokként a Birodalmi Testőrség udvari intrikákba keveredhet, nyílt csatákban harcolhat vagy titkos küldetéseket hajthatnak végre a trónért.
Az Új Hajnal Vándorai
(csillogó fantasy akció-dráma)
Sötét tündérek ellopták a Fény Öt Szobrát és kioltották a napot, szüntelen sötétségbe taszítva a világot. Most vámpírok és démonok kószálnak, a gonosz Tündérkirálynő szolgái. A szereplőknek át kell hajózniuk az egész világot varázslatos repülő hajójukon, hogy egy másik csillagot hozzanak új napnak! Sajnos egy csapat kísértethajó követi őket, melyekben a Tündérkirálynő hét boszorkány-hadnagya a kapitány.