Tiny Dungeons 2. kiadás (ismertető)
2021. szeptember 03. írta: Thészeusz

Tiny Dungeons 2. kiadás (ismertető)

Általános középkorias fantazi játék a TinyD6 rendszerhez

td6-dungeon2e-00.jpg 

A Tiny Frontiers-hez hasonlóan, ami bármiféle jellegzetes scifi játékhoz íródott, ez is bármiféle fantazi játékhoz készült, a szabályok ismertetése után itt is több különböző miniatűr világötletet kapunk. Nézzük az alaprendszerhez képesti egyediségeket:

  • A grafikák fekete-fehérek, képregényes stílusúak, hangulatosak. (Ahogy egyre több TD6 játékot szerzek be, úgy tűnik, ezt kár is kiírni, egyedül csak a Tiny Frontiers játékban voltak felemás minőségű és ismétlődő grafikák.) Kis méretűek, általában egy-egy lényt ábrázolnak vagy egy helyszínrészletet.

  • A szereplőkészítés szokásos: válassz egy származást (fajt), válassz három Jellemzőt, válassz egy Fegyveres Jártasságot és azon belül még egy Fegyveres Mesterséget, válassz egy családi foglalkozást (?), végül válassz egy világnézetet/hitet.

  • Az elérhető származás: ember (6 KP, választhat még egy Jellemzőt), fey (így hívják magukat az elfek, 6 KP, Mesteri Íjász), törpe (8 KP, Sötétlátás), goblin (4 KP, Goblin Ügyesség), szalimár (5 KP, Pirotermikus Gyógyítás vagy Kriotermikus Gyógyítás), fanép (tulajdonképpen entek - 9 KP, Ősi Szív), karhu (értelmes medvék - 7 KP, Hatalmas Karmok), gyíknép (6 KP, Hidegvérű).

  • Alapvetően 39 Jellemzőből lehet választani, de később lehet spécibb listákból is választani a KM engedélyével, amik éppen ezért már a KM-ek fejezetében találhatók.
        Vannak például Presztizs Jellemzők, amiknek felvétele előfeltételekhez kötött és amiket minden valószínűség szerint a D&D3 presztizs osztályai ihlettek. Minden szereplő csak az egyikkel rendelkezhet, azt viszont többször is felveheti: Ősdruida (szerezhet egy állat társat), Ősmágus (választhat mágikus diszciplinát), Merénylő (avagy népszerűbb nevén az orgyilkos), Nagymester (választhat két harcművész diszciplinát) és Hitlovag (avagy paladin).
        Az állattárs kidolgozása egyszerű: válaszd ki a három állattípus egyikét (kicsi, közepes, benga) és válassz neki a Jellemzők Listájából kettőt.
        Mágikus diszciplinák: Ónixmágia, Kristálymágia, Smaragdmágia, Gyémántmágia, Rubinmágia, Zafírmágia. Minden diszciplinához tartozik négy alkalmazás.
        Harcművész diszciplinák: Tűz diszciplina, Föld diszciplina, Fém diszciplina, Víz diszciplina, Fa diszciplina, Vadászó Oroszlán diszciplina, Szárnyaló Gém diszciplina, Dühöngő Sárkány diszciplina, Két Ős diszciplina, Bíbor Halál diszciplina.

  • A fejlődésnek két fajtája van: a minimalista és a tapasztalati pontokra épülő. A minimalistánál a szereplő három játékülésenként felvehet egy új Jellemzőt, de sosem lehet hétnél több Jellemzője (viszont lecserélheti újra az egyik meglevőt, ami nem lehet a származásból fakadó). A tapasztalati pontos sem sokkal bonyolultabb, játékülésenként a szereplők kapnak 1-3 pontot, amiket beválthatnak különböző dolgokra: +1 KP, egy új Jellemző, egy új Fegyveres Jártasság vagy egy új Fegyveres Mesterség.

  • Kezdetben kapsz néhány alapvető kalandor holmit, mindenki ugyanazt, a többit vásárolni kell. Minden szereplő 6 helynyi eszközt cipelhet magával, az eszközök 1-3 helyet foglalhatnak el. Ezt a szisztémát bevallottan a videójátékok ötletéből lesték el. A Tiny Frontiers-hoz hasonlóan bizonyos tárgyaknak itt is van Elhasználódás értéke, ez kezdetben mindegyiknél 6. Az ilyen tárgyaknál használat után (vagy harcban használva a küzdelem végén) dobni kell egy kockával és egyes eredménynél csökken eggyel az érték. A varázstárgyaknak nincs ilyen értékük.

  • Sokféle ellenfelet sorol fel a bestiárium, vannak benne “hagyományos” rémségek (csontváz, óriáspók), többé-kevésbé értelmes lények (ork, útonálló), viszont meglepő érdekességként egy külön alfejezetben felsorolnak egy csomó dinoszauruszt is (22 db).

  • Opcionális harci szabályok: Kritikus találat és kritikus elvétés. Változó mértékű fegyversebzés. Páncél és sérülés csökkentés. Jellemzők páncélviselésre. Szabályok hajózásra és hátasokra (mindegyikhez ad néhány új lehetséges Jellemzőt).

  • Kalandgenerátor. Ez ugyanaz, mint ami a Beach Patrol játékban is van: a kalandozóknak ki kell választaniuk öt (6x6-os) táblázatból, hogy mit kell tenniük és kivel/mivel, a helyszínt, az akadályt és az ellenfelet.

 

Mágia

  • Jellemzőkön keresztül használható, amiből alapvetően öt van: Varázsolvasó, Varázsérintett, Beszéd Állatokkal, Familiáris és Gyógyító.

  • A Varázsolvasó kizárólag varázstekercsek felolvasásán keresztül tudnak varázslatot létrehozni. Mivel a varázstekercsek nem túl gyakoriak, ezért hatásuk sokszor hatalmas mértékű lehet, például feltámasztani egy holtat. A varázsolvasáshoz próbát kell dobni két kockával, siker esetén a varázslat létrejön és a tekercs elpusztul, sikertelenségnél nem jön létre, de legalább nem pusztul el a tekercs.

  • A Varázsérintett nem képes akkora hatású varázslatokat létrehozni, mint egy tekercs, viszont sokkal változatosabbakat lehet, finoman hatnak a környezetre (a KM dönti el): kisebb káprázatokat teremthet, kisebb tárgyakat tehet láthatatlanná, megidézhet fényforrást vagy fantom hangokat a semmiből, kisebb tárgyakat manipulálhat és mozgathat, kisebb lángokat gyújthat meg vagy olthat el. Ezen kívül képes érzékelni a mágián önmaga körül vagy a tárgyakban. Ha tárgyat akarsz manipulálni, akkor rá kell látnod. A sebző varázslövedéket úgy kell használni, mint egy sima távolsági fegyvert.

  • A Beszéd Állatokkal jellemző az, aminek mondja magát.

  • A Familiráis egy szellem, ami egy közepes kutyánál nem nagyobb állat alakját veszi fel, amit mindenki láthat. Nem képes beszélni, viszont telepatikus úton képes kommunikálni gazdájával. Testetlen, a gazdáját leszámítva képtelen más tárgyakkal vagy személyekkel kölcsönhatásba kerülni, de varázslattal ő is sebezhető (mindössze 1 KP-ja van).

  • A Gyógyítók lehetnek mágikusak vagy égi eredetűek is.

 

Mikrovilágok (microsettings)

Ezeknek egyelőre csak a címét sorolnám fel:

  • Legacy: The War of the Widows
  • Home Sweet Dungeons
  • Raptorland
  • Spirit World
  • Looking Over The Wall
  • Courtesy of Goblins
  • The Great Indoors
  • The Savage Seas of Zankhara
  • The Land of Roses and Thorns
  • The Wuxia Warriors of Wing
  • Chariots of the Mage-Kings
  • The Crystal Mines
  • Neverwonderoz
  • Skies Over Rocet
  • Stories That Bind
  • Streets of Fey
  • Telas de Montas
  • Windhaven: The Land of Tuuli

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://theszeusz.blog.hu/api/trackback/id/tr6716648978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása