FATE játékkészletek (mustra)
2020. május 05. írta: Thészeusz

FATE játékkészletek (mustra)

A FATE Core/Accelerated verzióhoz kiadott "Worlds of Adventures" termékcsalád végignézése...

(Ezt a cikket rég írtam és befejezetlen maradt. Akinek van kedve lefordítani a DriveThruRPG oldalról a hiányzó játékkészletek rövid ismertetőjét, az rakja be a hozzászólásokhoz, aztán kimásolom onnét. Természetesen mögé írom a fordító profilnevét is. Köszi!)

Letöltés: Fate System Reference Documents
(itt találhatóak az alapkönyvek ingyenes legális iratai)

 

A legtöbb narratív stílusú szerepjátékos szabályrendszernél általában az történik, hogy kiadják az alapkönyvet (vagy füzetet), példaként összerittyentenek néhány hányaveti példakörnyezetet szigorúan pár oldalban, aztán a rendszer támogatása és a kedvcsinálás ebben kimerült az alkotók részéről. A Risushoz szinte csak rajongói kiegészítők vannak, a PDQ-hoz négy világot adtak ki (és még kettőt más kiadó), a FU-hoz pedig vagy három, két oldalas kiegészítőt adtak ki. Persze ez a baki nem csak a narratív játékokkal fordul elő, sokan csúsznak (illetve csúszunk) bele abba, hogy nem vagyunk elégedettek a meglevő szabályrendszerekkel (esetleg nincsenek lefordítva, vagy netán nincs jogi lehetőség a használatukra), ezért elkezdünk készíteni egy (többé-kevésbé saját készítésű) szabályrendszert és már itt elvérzünk, a világ(ok) megalkotásáig már el se jutunk. Pedig még a csekély magyar nyelvű piacon is már van egy csomó használható és felhasználható szabályrendszer, Tiszát lehetne rekeszteni velük, miközben a háttérkörnyezetek készítését (vagy fordítását) elhanyagoljuk és piszmogunk a rendszerünk százhuszadik baziizgalmas opcionális szabályával.

Szerencsére a Fate Core kiadója (a PDF változat ráadásul ingyenes), az Evil Hat nem hagyta magára teremtményét és elkezdett hozzá bőségesen világokat írni. Ráadásul ezek a környezetek nem is túl terjengősek (általában 50 oldal, kb. A5-ös méret), nem írnak le egy egész világot, a legtöbb inkább egy izgalmas alapfelvetés, az adott világnak csak egy szeletkéje, amit aztán az adott játékoscsapat kényére-kedvére fedezhet fel saját szájíze szerint. Úgy gondoltam, összegyűjtöm a különböző kalandvilágait és lefordítom rövid ismertetőjüket. Nem titkolt szándékom, hogy étvágygerjesztőnek gyűjtöttem ezeket össze, hátha másnak is megtetszenek ezek a rövid világleírások és lelkesítőleg hat a fordításukra (netán teljesen sajátok írására vagy mondjuk regények és novellák feldolgozására).

 

Fate Worlds Volume One: Worlds on Fire

Ebben a gyűjteményben hat különálló környezet kapott helyet.

Tower of the Serpents: A Fate Core-ban „mutatott” fantazi környezet szereplőinek kell túlélniük három különálló klikk konfliktusait (nem beszélve a gyorsan dühbe guruló varázslóról), ha jól akarnak kijönni a dologból. Ez „alacsony fantazi”, amilyennek még sosem láttad.

White Picket Witches: Egy álmos sziget kisvárosában sötét titkok és boszorkányságban bővelkedő ősi vérvonalak rejtőznek. Ideje ráhangolódni kedvence természetfeletti szappanoperádra.

Fight Fire: Saját világunkban létező tűzoltók bőrébe bújhatunk, igazi hősökébe. Fedezd fel az életüket, szerelmeiket és a tűzoltóságon kívüli veszteségeiket, vedd fel a holmijaikat és rohanj be a pokolba.

Kriegszeppelin Valkyrie: A játékosok híres ász pilóták sokszínű brigádja az első világháború korából, akik szembetalálkoznak egy őrült tudós kibernetikusan irányított kétfedeleseivel, miközben a legjobb ebharcos státuszra törnek és egy dicső cikkre a holnapi újságban. Ha mindeközben sikerül megmenteniük a világot is, az külön menő!

Burn Shift: A világ üszkös hamuban áll az Égést követően. E megváltozott világ mutálódott, mechanikus és hétköznapi hősein múlik, hogy összeszedjék a darabkákat és új közösségeket építsenek, valamint a szabadságért és virágzásért küzdjenek.

Wild Blue: Fantazi tehenészfiúk és -lányok szuperképességekkel állnak határvidék törvényén egy új vidéken, ami nem látja őket olyan boldogan. Vajon jól kijönnek majd a Néppel, vagy elsöprik őket azok?

 

Fate Worlds Volume Two: Worlds in Shadow

A két részes gyűjtemény második darabja, mely újabb hat környezetet rejt.

CrimeWorld: A Mission: Impossible és a Lépéselőnyben tévésorozatok, meg az Ocean’s Eleven és hasonszőrű filmek hangulatát igyekszik elkapni, ahol a hősök svindlerek és betörők.

Timeworks: A játékosok csúcsfizetésű figurákat alakítanak, akiket visszadobnak a múltba fedett, társaság-finanszírozta történelem-bundázásért az Eredet film stílusában. Vajon túlélik, amikor a történelem visszavág a baljós Árnyember képében?

The Ellis Affair: Egy nemzetközi gyilkossági rejtély felfedezői a játékosok az 1920-as években. Hátbatámadó bűnvezérek, földrengések, kalózok, őrület és szupertudomány masszája várja a bátrakat, akikre az az egyszerűnek látszó kérdés kiderítése vár: ki volt Earl Ellis?

No Exit: Feszes lélektani horror, ahol a szereplők a Komplexum lakói, egy elzárt apartman-komplexumé, ami nem ereszti könnyen lakóit. Mi a Komplexum? És mit tartogat a Vezetőség az ott lakók számára?

Court/Ship: XV. Lajos udvara hemzseg az ármánytól, szextől, titkoktól és egyebektől. Aztán a dolgok még összetettebbé válnak, amikor egy tartályni (pod?) testrabló, emberevő idegen igyekszik Franciaország megszállására. Igen, jól olvastad.

CAMELOT Trigger: A Naprendszerünket egy hathatós gépi értelem ostromolja, akiket „MerGN-A”-ként ismerünk. John Arthur mecha-pilótának és lovag bajtársainak kell elzárniuk (ply?) a Féregkapukat MerLN segítségével az egész emberiség jövőjének megmentéséért – egyedül ő tudja meggyőzni a többieket, hogy segítsenek neki küldetésében. Ez a Kerekasztal Lovagjainak története, ahogy még sosem láttad!

 

ÖNÁLLÓ
KALANDVILÁGOK

A Fate Worlds Volume One és Volume Two volt az első két kiadvány, melyek rögtön több környezetet is tartalmaztak. Ezután már egyesével jöttek ki az újabb világleírások, mindegyikük külön Kickstarter-es gyűjtés eredményeként születhetett meg, amiket utólag PWYW („fizess, amennyit akarsz”) alapon akár ingyenesen is be lehet szerezni.

Aether Sea

Egy apró hajó. Egy óriási kiterjedésű éterűr. E hatalmas éteren keresztül kell elkormányozd hajódat.

Az Anyabolygón (Homeworld) dúlt ezeréves háború mágia nélküli pusztasággá változtatta azt, ezért az elfek és törpék abbahagyták öt percre a harcot és eltöprengtek, hogy hagyják azt maguk mögött. Hamarosan mindenki nekiindult a végtelen, üres étertengernek. A Királyi Hegemónia (Royal Hegemony) rövid pórázon tartja a Varázsló Szövetséget (Spellcaster’s Union) és a mágiát, ami az éteri utazást lehetővé teszi. Játszd el egy kis éterhajó legénységét kinn a tenger mélyén. Viszont van némi ellenségeskedés a Királyiakkal, így óvatosan kell melókat elvállalnod és be kell érned a nem-hivatalos mágikus csatornákkal. Működésben tartani a hajót nem lesz könnyű. A tenger egy sötét és magányos hely, másrészt a mágia... nos hát az elég macerás. Már ha működik egyáltalán. Deszkázd be a fedélzeti nyílásokat és készüljetek a felemelkedésre!

A kiegészítő tartalma (44 oldal):
• Új fajkészítő szabály a Fate Accelerated stílusú megközelítés használatával.
• Egyszerű, könnyen használható mágiarendszer, illetve a mágiában való kontárkodási rendszereket, varázstrükköket (cantrip) egyedi varázsfeladatokhoz, és varázslatokat és ereklyéket.
• Ötletek az éterhajókhoz, beleértve a jellemzőket, az űrbéli harcot és manőverezést.
• Egy teljes kezdő kaland: Ez csak egy elf hold

 

Almbrecht After Dark

Egy viszálytól lepusztult városban a rémálmok jönnek elő játszani.

Rejtélyes, élesujjú Jack-ek kísértenek Almbrecht városának ereszeiben és fenyegetik a polgárok álmait. Senki sem tudja, honnan érkeztek. Senki se tudja, hogy lehet tőlük megszabadulni. A vidéket pedig partizán (partisan?) erőszak pusztítja, ami még rosszabb időket ígér.

Játssz thaumaturgusként, igyekezz módot találni a polgárok védelmére a Jack-ek ellen (as trade slows to a crawl). Vagy fiatal veteránként, aki nem tudja megmondani, hogy a rémálmok a Jack-ektől származik vagy sem. Vagy egy városban rekedt kémként, aki senkiben sem bízhat.

Senki sincs biztonságban, amikor a nap lenyugszik, és hosszú ujjak kopogását hallod az ablakaid üvegén. Nothing like the threat of madness on top of blistering summer heat and a long-simmering civil war to push a city to its breaking point... can you navigate Almbrecht’s horrors to seize its delights?

A kiadvány tartalma (48 oldal):
• Egy iparosodáskori környezet, melyben keveredik az összeesküvés, politika, munkások vitatkozása és természetfeletti
• Szabályok szereplőket kényszerítő titkok készítésére, ami megcsavarja az előnyeiket
• Öt előre elkészített szerepet a gyors szereplőkészítéshez: munkaszervező, politikus, katona, kém és thaumaturgus
• Természetfeletti elemek: egy új képzettség, Thaumaturgia a thaumaturgikus holmik készítéséhez és használatához, illetve szabályok az álomjárásra
• KM eszközök krízisek és összeesküvések létrehozására Almbrecht világában

Almbrechtben csak addig vagy biztonságban, ameddig a titkaid.

 

Andromeda

Egy világhajó sodródik. Egy ellenséges idegen galaxis.

Az emberiség megérkezett az Androméda-galaxisba nagy, fénynél-lassabb űrbárkákon, menekülve a Tejút magjában történt pusztító robbanás hulláma elől. A túlélésért egy új otthont kell találniuk egy ellenséges galaxisban. A világhajójuk fedélzetén az elit titkos, évszázadokon átívelő tennivalókat (agenda) követnek a hajófedélzet társadalmát alakító hatalommal bíró klikkjei érdekében (vagy épp a másik ellenében).

Te az elit tagja vagy (vezetők, tudósok, erkölcsi vezérek). Igyekezz túljárni a riválisaid eszén és foglalkozz az Androméda veszélyeivel, beleértve az emberi lények érkezésének ellenálló idegen birodalmakat. Irányíts napléptékű eszközöket és bolygópusztító fegyvereket. A túlélés vagy a kipusztulás felé viszed az emberiséget? Erre kaphatsz választ ebben a klasszikus űroperában.

A kiegészítő tartalma (52 oldal):
• A klasszikus scifiket felidéző epikus űropera, mint amiket Asimov, Herbert és Zelazny írt
• Részletes információk a Bárkán található klikkekről és az Androméda-galaxisbeli fajokról
• A Bárkán belül és az Androméda rendszerben található különböző célokra és motivációkra vonatkozó pont-alapú tennivaló szabályok
• Fate Paklin alapuló játékmenet, ami a kártyákon levő további információkat használva növeli a játékélményt jellemzők és tennivaló pontok által. Persze arra is megtalálod a szabályokat, ha Fate Kockákkal játszotok.
• Idegen fajok készítésére vonatkozó szabályok, beleértve a tennivalóikat, kunsztjaikat (stunt) és miszlikeket, hogy teljesen életszerű lényeket alkothass.
• Többféle űrbárka opció a maximális újrajátszhatóság érdekében.

 

Arecibo

A szigeten mindenki tudta, hogy valami baj történt, amikor az erő eltűnt. Arecibo törvényhatóságában a békák és tücskök csöndbe zuhantak, nyugalmat hozva az éjbe. Lassan de biztosan a gyerekek elkezdték megérteni, hogy valami sokkal rosszab történt, mint az állatok csendessége a trópusi paradicsomukban. Amikor a szigetet hirtelen blokád alá vette az Egyesült Államok Hadserege, egy felnőtt se figyelt, így rajtuk áll, hogy rájöjjenek, milyen baj történt és talán hogy megállítsák a világvégét. Az űr távoli vidékein valami válaszra az Arecibo üzenetre. A sziget óriási barlangjainak mélyén valami más válaszolt. Arecibo-ban a Stranger Things és a vérfagyasztás találkozik Puerto Rico-val a legsötétebb óráiban.

A kiegészítő tartalma (43 oldal):
• Áramvonalas szabályok fiatal szereplők készítéséhez, beleértve az útmutatást ideillő jellemzőkhöz, képzettségekhez és kunsztokhoz.
• Lényeges háttérinformációk az Areciboban (egy város Puerto Rico északi tengerpartján) meséléshez, bedobásra kész helyszínekkel.
• Átalakulási szabályok a szereplők átalakulásának folyamatára normális emberből hátborzongató erők eszközévé.
• Különböző dimenziók (és lakóik), amiket Arecibon keresztül lehet elérni
• Egy teljes kezdő kaland: A tyűha gyerek

 

Behind the Walls

Oroszország lőtt először. Amerika válaszolt. Aztán kitört a pokol.

Ez 1951-ben volt, de most már 1959 van és még mindig egy börtönben vagytok. A külvilági emberek talán megfeledkeztek rólatok a háború és következményei miatt, vagy talán csak biztonságosabb a Collins Park Javítóintézeten belül. De vajon sokáig kitart a rend a börtönben? És mi folyik valójában odakinn? Ha biztonságosabb a rácsok mögött, valaminek változnia kell.

A kiadvány tartalma (40 oldal):
• Új szabályok különböző típusú kunsztokhoz: személyes kunsztok, együttműködő kunsztok és titkos kunsztok.
• Ötletek a titkok használatának módjához, szereplőkhöz és JSZ szintekhez
• Szabályötletek bandákhoz és banda vagy csoportkonfliktusokhoz
• Egy kaland: Háború és béke, szeretet és gyűlölet
• Ötletek a falakon túli világhoz, ami segíthet egy nagyobb börtönszökési kalandfolyamhoz

 

Blood on the Trail

A vadnyugaton utazni veszélyes, de veszély még a sejtettnél is nagyobb. A vidék vámpíroktól fertőzött.

Ahogy a telepesek Kalifornia felé tartván kezdenek behatolni a felfedezetlen területekre, rájönnek az igazságra, hogy az indián törzsek miért csendesültek el: a vadon megfertőződött olyan lényekkel, akik vérből lakomáznak. Felfedezőiteknek foglalkozniuk kell a szokásos gondokkal: időjárás, betegség, vadállatok és nélkülözés. Aztán leszáll az éj és azt kell figyelniük, nehogy élőholtak cserkésszék be őket. Ebben a játékban az Amerikai vámpír képregény találkozik az Oregon Trail videójátékkal. A vadnyugat tele van veszéllyel. És vámpírokkal.

A kiadvány tartalma (52 oldal):
• Egy alternatív, vámpírfertőzött vadnyugat történelmi háttér
• Eltérő vámpírtípusok és szabályok a vámpirizmusra
• Új ötletek a térképek használatára kalandfolyam tervezéshez és játékeszközként
• Szabályok vadnyugati szekérkaraván készítéséhez és kidolgozásához
• Szabályok vámpírrá válásra és a velük való játékra
• Példa kaland: Hét mátka hét vámpírnak

 

Deep Dark Blue

A közeli jövőben, amikor a Föld szárazföldjeinek nagy részét kifosztottuk erőforrásaiért, bátor kevesek az óceánok mélyére tekintett energia és értékes fémekért.

Ez az új határvidék annyi veszélyt rejt, ahány lehetőséget, beleértve az összeroppantó nyomást, hatalmas tintahalakat és a Quest, Inc-nél (kb. „Kaland Rt.”) dolgozó könyörtelen riválisaidat. Még saját hajód is cserben hagyhat, ha hagyod kifogyni az energiádat és oxigénedet, nem figyelsz a navigációs rendszerekre, fényekre, hajtóműre és magára a létfentartóra.

A kiegészítő tartalma (52 oldal):
• Legénységre alapozott szereplőkészítési rendszer, ami segít összetartó és kiegyensúlyozott csapat létrehozásában.
• Egy új csapatmunka állapotjelző, ami jelképezi a stressz hatásait a csoportdinamikában.
• Tengeralattjárós szabályok a mélytengeri felfedezéshez, harchoz és sérüléshez.
• Hajóra vonatkozó állapotrendszer, amilyen a következmények, de egyedi hatásokkal és időtartamokkal
• Egy rövid bemutatkozó kaland: Dr. Willams megmentése

 

Eagle Eyes

Élezd a pengédet. Itt az idő, hogy bejárd Róma aljas és poros utcáit.

Vedd fel a harcot a cinizmussal, korrupcióval és gyilkossággal a Kolosszeum árnyékában. Játszatok Sasokat, vagyis a Szenátus magánnyomozóit és használj minden rendelkezésedre álló erőforrást, hogy megtudjátok az igazságot, legyen szó egy „közönséges” gyilkosságról és rablásról, felső körbeli hitszegésről, nemesi ármányról, katonai csínyről, vagy talán az Uralkodók fura és borzasztó kicsapongásairól.

Az élet olcsó és Róma pora sok vért felszív, de azok jutalma, akik túlélik, meghaladják a kisemberek álmait.

A kiadvány tartalma (43 oldal):
• Betekintést az ősi Róma életébe
• Egy változtatást a Fate Accelerated megközelítésében, ami lehetővé teszi római istenségek segítségül hívását
• KM tanácsok a különböző társadalmi osztályok szereplőinek kezeléséhez és csoport-dinamikához.
• Szabályok összeesküvések és rejtélyek létrehozására
• Kiindulási kalandmagok

Sasszemek. Bizonyos dolgokat nem lehet láthatatlannak hagyni.

 

Frontier Spirit

Hosszú történelme ellenére a Vagyonközösség a galaxisnak csak egy töredékét civilizálta. Az élet egy fejletlen kolónián elég kemény. A gondoknak nincs vége: kalózfosztogatások, aljas társasági bányász birtokháborítók, törvényenkívüli telepesek, kiszámíthatatlan időjárás... és egy idegen szellemvilág, ami az érző lények mellett létezik.

Természeti katasztrófák, viharok, létfenntartás, még a legegyszerűbb megélés is baromi nehéz, amikor a kinti világ igyekszik lekaszálni titeket. Képes a kolóniátók a túlélésre?

A kiadvány tartalma (43 oldal):
• Egyszerű jellemző rendszer, ami különösképp összeköt minden szereplőt a játék világával és műfajával
• Rituálék és űropera technológia kunsztokként – ötletek, hogyan adj a játékodhoz rituálékat a rendkívüli hatásokért, és hogyan építsd bele a jövőbeli technikát a kunsztok használatába
• Szabályötletek a fizikai világgal kapcsolatba lépő szellemi entitások létrehozására
• Változatos szereplők és helyszínek, amivel elkezdhetsz játszani Thompson Forduló világon és az Aribeth-fennsík közösségében
• Önálló kaland az Aribeth-fennsíkon

Peremvidék Szellem. A galaxis távoli vidékein csak a legerősebb éli túl.

 

Ghost Planets

A galaxis tele van sírral...

A XXIII. században értelmes élet nyomaira bukkantunk a galaxisban – sivatagos bolygók tele idegen szerkezetekkel. A Világtanács (World Council) létrehozta az Idegentörténeti Hadtestet (Xenohistory Corps), hogy kinyomozza e kísértetbolygókat és megtudja, mi történt a lakosaival.

A galaxis messzi vidékein a Hadtest felfedezőiből és tudósaiból álló csoportod a nem-emberi lények elhagyatott ereklyéi után kutat a válaszok után. Túl kell élnetek az ellenséges környezeteket, megfejtenetek az ősi nyomokat és szembesülnötök az idegen technológiák csodálatos és borzasztó darabjaival. Ha kudarcot vallotok, a Föld válhat a következő kísértetbolygóvá.

Az Elfeledett bolygó (Forbidden Planet) találkozása az Űrszekerekkel (Star Trek). Fejts meg idegen hieroglifákat, hatástalaníts ősi fegyvereket és mentsd meg az emberiséget a kipusztulástól.

A kiegészítő tartalma (59 oldal):
• Űr-specifikus szabályok a jellemzőkhöz és képzettségekhez, beleértve az anyabolygó (honbolygó?) jellemzőket, kutató szerepeket, új képzettségeket és képzettségcsomagokat.
• Új szabályok, amik segítik, hogy kutatás aktív és izgalmas része legyen a kalandfolyamodnak.
• Egy csapattevékenység mechanizmus, ami a legénység együtt munkálkodásának hatásaira vonatkozik
• Számos ötlet idegen technológiákra, űrhajókra és eszközökre, amiket használhatnak a szereplők
• Különböző mélyűri helyszínek (és lehetséges fenyegetések), melyek elindíthatnak
• Egy kezdő kaland: A végítélet óra

 

Gods and Monsters

A világ fiatal és fenséges, and humans eke out a living and dream of civilization.

Te viszont nem olyan vagy, mint ők: te egy isten vagy. Egy őseredeti lény, a lelked a hatalom ragyogó forrása, a tested a természeted megnyilvánulása. Minél szélsőségesebb a viselkedésed, annál nagyobb hatalommal bírsz... de könnyű elveszni ebben, vékony a határvonal, hogy istenből szörnyeteggé válj.

Hajts végre mítikus tetteket, csetepatézz rivális panteonokkal, és egyensúlyozz a hatalom és fegyelem közt. Vajon mi lesz az örökséged?

A kiegészítő tartalma (50 oldal):
• Egy új kalandfolyam struktúra, ami a játékot mesékre bontja, lehetővé téve, hogy nagyban hatással légy a világra.
• Világalkotási ötletek, alap struktúrákkal az alrégiókhoz és közösségekhez.
• Szabályok isteni szereplők készítésére, beleértve az isteni régiókat, törekvéseket és epikus kunsztokat
• Az ellentétes megközelítések csúszkáló léptékét, ami lehetővé teszi a szereplőknek a játék közbeni változást
• Különböző bemutatkozó mesék a kezdéshez

Good Neighbors

A Kedvesnép békében éltek a Csendes Üreg embereivel évszázadokon át. De most kívülállók jöttek Csendesvölgyébe a föld mélyén rejlő gázok után kutatni. Az Iparmű nem tiszteli a régi módszereket. A gépeik háborgatják a Kedvesnép lakhelyeit és a földbe szivárgó szennyük a kútjaik körüli halálos.

A Jószomszédságban a játékosok kétféle szerepbe bújhatnak: emberekébe, akiknek foglalkozniuk kell az új ipar politikájával, vagy tündérekébe, akik érzik az Iparmű teljes spirituális károkozását. Képesek az embereid változást szabályozni, hogy Csendesvölgye újra biztonságos legyen, vagy a tündéreidnek lesz szüksége bevezetniük saját igazságukat?

A kiegészítő tartalma (48 oldal):
• Áramvonalas szabályok, melyekkel a játékosok két szereplőt alkothatnak ugyanahhoz a kalandfolyamhoz vagy játéküléshez.
• Hivatások rendszere, melyekhez tartoznak jellemzők és képzettségek, amivel gyorsabbá válik a szereplőkészítés
• Szabályok a tündérekhez és mágiájukhoz a Fate Accelerated megközelítésének használatával
• Reakció-fa szabályok a KM segítésére, hogy könnyen tudjanak vegyíteni két történetfonalat (ez esetben a tündérekét és emberekét) egyetlen kalandba
• Ember és tündér példaszereplők, Iparmű belsősök és temérdek Csendesvölgye helyszín

Azt mondják, a jó idők jó szomszédokat hoznak. Ezek viszont rossz idők.

 

Grimoire

Acélozd meg magad és nyisd ki a varázskönyvet.

A démonidézést betiltották Ganseldom-ban vallási és polgári hatóságok egyaránt, de ez sosem állította meg a nagyravágyó nemeseket és boszorkánymestereket. A démonok felbecsülhetetlen csatlósok, amikor csatát kell nyerni, titkokat lopni és puccsot hirdetni. A nyomdagép nemrégi felfedezésével és a megnövekedett olvasással a démonidézés rítusait tartalmazó varázskönyvek elérhetőbbek, mint valaha.

Most te is csatlakozhatsz a boszorkánymesterek tagjaihoz, diszkréten áruba bocsájtva szolgálataidat azoknak, akik elég gazdagok, hogy megengedhessék. De légy óvatos, a démonok hóbortos rafkóssága inkább bukásra vezethetik uraikat semmint dicsőségre. Képesek vagy irányítani a démonodat és eleget tenni uraitoknak?

A kiadvány tartalma (41 oldal):
• Szereplőkészítési útmutató boszorkánymesterekhez, beleértve a rituális mágiára vonatkozó szabályokat.
• Démonalkotási szabályok, köztük egyedi képzettségekkel és képességekkel a démon szereplők részére.
• Átfogó kunszt-lista boszorkánymesterek és démonok részére egyaránt.
• Teljes környezetleírás Ganseldom fantazi világáról, köztük a feszült egyensúlyt az egyház és a nemesség közt.
• Példa kaland: A Volio-ház felemelkedése

 

House of Bards

Costracinni királysága állandó háborúságban leledzik. A háború zűrzavart jelent, viszont a hátországban élő nagyravágyók számára ez csak egy másik szó a lehetőségre. Tudsz dolgozni a hátsó szobában és megtölteni a szavazóládát, hogy megszerezd, amit akarsz? Bújj egy elf tanácstag bőrébe és igyekezz jóban lenni az Uralkodóval, a tuti buliba betörni kívánó idealista félszerzet kandidátuséba, vagy a hírek mögötti igazságot leleplezni kívánó ember riporterébe.

Elérkezett az idő a cselekvésre! Viszont sok dolog áll az utadban: rivális klikkek, áskálódó hivatalnokok, és a legveszélyesebbek... a barátaid. A kard és varázslat műfajába kevert politika és tudósság, ahol a politikai dráma találkozik a csúcsfantazi-val.

A kiegészítő tartalma (44 oldal):
• Szereplőkészítési variálás, ami maximalizálja a politikai konfliktust, beleértve a véletlenszerű alkotási rendszert.
• A képzettség-készlet beállítása a politikailag motivált kalandfolyamokhoz
• Készletszabályok, amik segítenek politikai ármánykodást készíteni és kiépíteni azt a kalandfolyam során.
• Hasznos holmik a politikai kalandfolyamokhoz, köztük közösségi stresszmérő és új szabályok játékosok egymás elleni versengése
• Címkék sorozata és példa szereplők a nekikezdés segítésére

Üdvözlünk a Bárdok Házában, ahol mindig fontos a hátad mögé nézni.

 

Iron Street Combat

Öt percre a múltunkban, árnyékkormányok, bűnöző szindikátusok, gonosz nagyvállalatok és kúszó kultuszok öntenek felbecsülhetetlen erőforrásokat néhány izmos hölgy felbérlésére, hogy leverjék az ellenségeiket, amíg át nem veszik a világuralmat.

Ez a hölgy te vagy.

Ez a játék elhozza neked a nemzetközi árnyvilágot, valóságosnál nagyobb szereplőket és a Street Fighter, Tekken és Mortal Kombat dinasztikus cselszövéseit gombkombinációk (vagy összetett harci szabályok) bemagolása nélkül. Kell készítenetek egy istállót a szereplőknek, összekapcsolódó előtörténetekkel és megkülönböztethető harci stílusokkal, valamint hatalmas, de kusza frakciókat, amikhez csatlakozhatnak vagy amikkel küzdhetnek (különben küzdhetnek a gonoszvezérelte Naraka Konglomerátummal, a rejtélyes Igai Nindzsákkal vagy a legendás Vutang Klánnal).

Kizárólag az ökleid és a győzelmi éhséged állnak rendelkezésedre a gonosz diktátorok, ősi háborús istenek vagy más dimenziókból érkező megszállók ellen, illetve kikerülhetetlen bunyós jeleneteket kell összeállítanotok.

Rendelkezel azzal, ami ahhoz szükséges az egy-egy elleni küzdelemből a legfőbb bajnokká való felemelkedéshez?

A kiegészítő tartalma:
• Részletes szabályok meccsekhez, egy új típusú konfliktus szabály, ami újrateremti a bunyós videójátékok gombzúzó izgalmát.
• Hét harci stílus a meccsekhez.
• Hét kidolgozott példa frakció és szabályok újak kidolgozásához, a frakciók és játékosok dúló konfliktusok támogatására, valamint hét példa bajnokot, akikkel játszhatsz... vagy küzdhetsz.
• Egy új képzettség lista, ami a szakértelmedből fakadó szerepedre fókuszál.
• Összeesküvések, zavarkeltés és teljes erejű bunyók, mint a világ uralásának és megváltoztatásának eszközei.

 

Knights of Invasion

A királyságotok a háború szélén áll. Egy lovagi torna lett szervezve a monarchia születésnapjának megünneplésére, és az ellenséges királyság küldöttei is részt vesznek az ünnepségen. És ha még nem lenne elég feszült a helyzet, furcsa fényeket látni az égbolton és rettentő idegen invázió veszi kezdetét.

Gyűjtsd össze a bajtárs lovagokat, hogy megküzdjetek a kis zöld emberkékkel és ostromgéppel lődd a savval teli rovarlényeket. A rovális királyságok félre tudják tenni problémáikat és együtt tudnak működni, vagy az egyik oldal kihasználja a zűrzavart, hogy előnyt kovácsoljon belőle?

A kiegészítő tartalma (54 oldal):
• Egyedi keveréke az epikus fantazinak és a scifi elemeknek.
• Opciók mini kalandfolyamokhoz, egyalkalmas játékokhoz és kalandfolyam játékokhoz, mindegyik egyediesíthető a játék megismétléséhez.
• Eszközkészlet lovagok használatához, beleértve csatlósokat, lovagi kódokat, páncélokat és fegyverzetet, stb.
• Szabályok az ostromgépekhez és lovagi tornákhoz.
• Egyszerű idegenkészítési rendszer, amivel sok idegen fajt lehet létrehozni ismétlődő tulajdonságok nélkül.

 

Loose Threads

A tündérmesék peremén élnek a Társaság tagjai, járulékos veszteségei valaki másnak az És Boldogan Éltek részének.

Talán a tündér keresztanyjuk veszett el útközben, vagy nem sikerült megfejteniük, vagy a testvéreik elfelejtették megmenteni őket mielőtt belelovagoltak a lenyugvó napba. Most a Társaság tagjai a mese szélén élnek és a Köztesekben utaznak és hozzájuk hasonlókon segítenek megmenekülni az ogréktól, visszafordítani az átkokat és megszabadítani gonosz banditák karmaiból. Emberek, akikről a történetek megfeledkeznek. Nehéz dolog és minden történetnek véget kell érnie egyszer.

Hogy végződik a tiéd?

Tűzrőlpattant lányka leszel, gyötrődő herceg, bűbájos boszorkány vagy valami új és érdekes, ami megtöri a kliséket? Mindenkinek van egy elmondásra váró meséje, mi a tiéd?

A kiegészítő tartalma (42 oldal):
• Új jellemző kategóriák, beleértve Szívbéli Vágyat, hogy tündérmeséhez méltó szereplőket alkothass.
• Kétoldalú jellemzők, amikkel a szereplők ingadozhatnak két ellentétes idea, állapot vagy vágy között.
• Szabályok a tündérmesés hangulathoz – egy újfajta turbó
• Ötletek, hogyan készíts tündérmeséket nem hagyományos módon, mint egy űrállomás vagy egy középiskola.
• Egy háromfázisú szereplőkészítési kaland (Róka úr) és egy minta kaland (Halálra csípkedve).

 

Masters of Umdaar

Lázadj fel Umdaar Urai ellen!

Tekintsd meg Umdaar bukott világát, találkozz ádáz harcosokkal, kiborg rovarokkal és könyörtelen hadurakkal. Ja, és lézerrel... nagyon sok lézerrel. Az Urak vasököllel kormányoznak, az emberek egyetlen reménye pedig az archaeonau-ták és a rég elveszett hatalmi ereklyék utáni kutatásuk. De az Urak érnek oda először? Ez a játék egy retró tisztelgés az olyan ragyogó sorozatok előtt, mint John Carter a Marsról, a Flash Gordon, a He-Man és a Villámmacskák.

A kiegészítő tartalma (51 oldal):
• Véletlenszerű nagyon változatos scifi/fantazi szereplők készítéséhez, például robotok, mutánsok, beszélő állatok, stb.
• A Fate Accelerated megközelítésein alapuló szereposztályokra bontás, rengeteg választási lehetőséggel.
• Új szabályok a függő játszmákra (a Megoldás cselekvés új formája) és eltérő megközelítések használatára bátorító szabályok.
• Sokféle eszköz, amivel könnyedén benépesítheted kalandjaitokat, amilyen a szörnygenerátor, csapda útmutató és példa ereklyék.
• Példa kaland (Su’ul csillagpengéi) és magok további kalandokhoz.

 

Morts

A zombi-apokalipszis durva volt, de ennek már vagy száz éve. Itt van már az idő, hogy továbblépjünk.

Zombik, lich királyok, kísértetek... ezek már valóságok és somebody’s got to keep them in line. Ez viszont nem egy álommeló. Inkább egy utolsó menedék veszteseknek és elkeseredett kamaszoknak, ha egy kis pénzre van szükségük. Egy élőholtakra fittyet hányó Temetési Vállalkozó („Temci”) vagy minimális bérért, közben igyekezve elkerülni a felfalatást. A képzést túlbecsülik, de te azért is beszerzel egy sörétest, néhány vacak rituális komponenst és egy megcsócsált bőrdzsekit.

Védd meg az emberiséget az élőholt hordáktól. Kaszkádiának szüksége van rád! Csatlakozz a Temetésiekhez!

A kiegészítő tartalma (46 oldal):
• Terjedelmes információk a poszt-apokaliptikus világról Kaszkádia új országában, köztük számos helyszín és fenyegetés a kalandfolyam benépesítésére.
• Egyszerű alkotási szabályok élőholtakhoz mint ellenfelek, NJSZ-k és JSZ-k, valamint szabályötletek nekromanta varázslatokhoz és rituálékhoz.
• Egy lépésről lépésre haladó küldetésgeneráló rendszer a KM segítésére.
• Egy teljes kaland: Randolph a lich király

 

Nest

Van egy hely, ahol a gyerekek hősökké válhatnak, amit csak elszánt kevesek fedezhetnek fel, amikor leginkább szükség van rá. Itt elszökhetnek a normális életüktől, óriásokat kaszabolhatnak, rejtélyeket oldhatnak meg, varázslást tanulhatnak, illetve királlyá és királynővé válhatnak. A gyerekek felnőnek, a gyerekkori képzeletek pedig feledésbe merülnek.

Most viszont támadják az egykor védett birodalmat. Magad mögött kell hagynod az életedet, családodat és hétköznapi melódat, hogy megvédd a múltadat valami borzalmas és nagyon-nagyon valóságostól.

Ez a játék a gyerekkori varázslat újrafelfedezése – vagy a fiatalság illúzióinak darabokra törése. A mágia sosem halt meg. Csak elfeledték.

A kiegészítő tartalma (56 oldal):
• Helyszínmagok Fészek (Nest) világának különböző királyságaihoz
• Sokféle felfedezésre váró fantazi téma: epikus kaland, „steampunk” csodák, beszélő állatok, rejtvények és feladványok
• Egyszerű szabályok talizmánok készítésére és néhány kezdeti talizmán
• A szereplők játék közbeni fejlődését (vagy visszaesését) lehetővé tevő mérföldkő rendszer
• Egy minta kaland: Kalandra hívás: Az őrlőkő

 

Ngen Mapu

A Vidék beteg, az emberek az okai.

Persze nem mindegyik és pont ez a probléma. A civilizáció (az emberiségnek ez a pimasz, felfoghatatlan, újkeletű találmánya) hajlamos megrontani azt, amit nem ért. Az emberek pedig tényleg nem igazán értik a Vidéket (vagy maput)... többé már nem.

Mint ngen (óriási, halhatatlan, alakváltó és erősen pacifista lények az idő hajnalán túlról) a Vidéknek valamilyen jellemzőjének őrzői vagytok, legyen az víz, nevetés, villám, álmok vagy a létezés egyéb lényegi fogalma. A ti munkátok, hogy visszacsináljátok a Vidéken esett ártalmakat és ezáltal mozdítsd a világot egy jobb állapot felé.

De hogyan tudnád őrizni a Vidéket olyasvalami ellen, amit magad is csak alig értesz, miközben az erőszak ösvényén járva a romlást és a wekufévé (a sötétség és pusztítás teremtménye) válást kockáztatod? Vedd fel egy állat, patak, falevél, személy, egy idea alakját. Az ngen egyikeként állítsd helyre a Vidéket.

A kegészítő tartalma (43 oldal):
• Egy városi fantazi környezet összeolvasztja a modern civilizációt a mapucsai indiánok dél-amerikai mítoszaival.
• Szabályok és tanácsok a konfliktus elől való kicsusszanásra, mint fő megoldási forma az ngen pacifista megközelítésének támogatására.
• Az ngen természetfeletti képességeivel kapcsolatos három új képzettség: Szív, Bölcsesség és Alakváltás (és némi változtatás a Fate Core képzettségeiben).
• Szabályok a züllés sors pontokhoz, amik a romlás felé sodorják az ngen-t.
• Lépték szabályok, amik azt mutatják, milyen nehéz megváltoztatni a világ egy aspektusát a mítikus képességeiddel.
• Egy kezdő kaland: Anya a bejáratnál.

 

Nitrate City

Nitrate City egy hely, ahol a film noir és klasszikus szörnyesmozik elemei keverednek kirobbanó eredménnyel. Hely, amit menő vámpír magánkopók, okos farkasember hazárdőrök, cigarettázó múmia fatálok és halálos gyilokemberek a legsötétebb vizek alól.

Tagja lehetsz az „Éjszakai Osztagnak”, egy egyedi bűnüldöző különítménynek, de persze kidolgozhatsz magadnak egy még jobbat. Tekintet nélkül a hovatartozásotokra, „A Konzorcium” nevű titkos, bűnözői társaság ellen tevékenykedtek, amit a Varró Viktor nevű hírhedt bűnöző vezet, másnéven Frankenstein Maffiózó. Mindig nézz a hátad mögé, ha Nitrate City pislákoló utcáit járod.

A kiegészítő tartalma (51 oldal):
• Véletlen szereptípus rendszer, melyben keverednek a klasszikus moziszörnyek és a noir archetípusok.
• Moziszerű hozzáállás a Fate Accelerated szereplői megközelítéseihez: Akció, Komédia, Dráma és Horror.
• Celluloid által inspirált rendszer, mint a Pislákoló Hatás, ami kihozza a noir maximumot a kalandfolyamaidból.
• Egyszerű szabályok noir esetek generálására.
• Teljes kezdő kaland: A véres dália.

 

On the Wall

(...)

 

Prism

(...)

 

Psychademia

(...)

 

Red Planet

Csatlakozz még ma a Materialista Köztársaság Marsi Szövetségéhez!

A Forradalom Utáni 773. évben járunk és a Mars sütkérezik a progresszív materializmus hosszú ölelésében. A Materialista Köztársaság Szövetsége irányít egy utópikus bolygót és két holdi kolóniát. Az emberek boldogok a szerepeikben, a Köztársaság kormánya békében maradt egy másikkal (? the governments of the Republic remain at peace with one another), a technológia hatalmas lépésekkel vezet az emberiség javulásához.

De nem minden csupa béke, a Szövetséget támadja a romlott Szovjetunió és a dekadens USA háttal a Földnek, a feudális idegen vénusziak, terjeszkedő két-dimenziós Geométerek Országa!

Védd meg a Szövetséget és a Marsot az ellenségeitől, hozz dicsőséget nevedre, az osztagodra és a kollektívára.

A kiegészítő tartalma (59 oldal):
• A naprendszer részletes áttekintése – Fate-stílusban
• Egy társadalmi osztályon alapuló szereplőkészítési rendszer két új képzettséggel: pilóta és hírnév.
• Érdekes új szabályok a Beszélgetésekre: egy szellemi konfliktus, amiben a szereplők igyekeznek meggyőzni a másikat a nézőpontjukról.
• Ponyva-stílusú űrhajók és eszközök a kalandfolyam felszerelésére.
• Egy példa kaland: 34 Chernykh

 

Save Game

Baki került Tendoriába.

Egy galád számítógépes vírus fenyegeti az egész internet elrontását, és az útjában kizárólag a videójátékaitok szereplői állnak.

8bites hősök, csataszörnyek és elrontott fájlok – ez Rontó Ralph találkozása A gyűrűk urával a világ sorsáért való küzdelemben!

Az 56 oldalas kiadvány tartalmaz egy teljes kalandozó világot, véletlenszerű szereplőkészítési szabályokat, ötleteket digitális kalandok irányítására, új Sors pont hekkeléseket és egy azonnali kezdésre alkalmas kalandot.
A pixelek széthullanak. Rajtad áll, hogy mentsd a játékot!

 

További játékvilágok:

Na ezeknél már elfogyott a szuflám (talán lassanként pótolni fogom):

– Romance in the Air
– SLIP
– Sails Full of Stars
– So the Story Goes
– Straw Boss
– The Agency
– The Clockwinders
– The Crisp Line
– The Ministry
– The Secrets of Cats
– The Three Rocketeers
– The Way of the Pukona
– Til Dawn
– Under the Table
– Uranium Chef
– Venture City
– Venture City Stories
– Weird World News
– Wolf’s Head

A bejegyzés trackback címe:

https://theszeusz.blog.hu/api/trackback/id/tr1115662536
Nincsenek hozzászólások.