Star Wars: Peremvidék társas (hírek + ismertető)
2019. december 09. írta: Thészeusz

Star Wars: Peremvidék társas (hírek + ismertető)

Híradás egy új társasjátékról, ami magyarul is ki lesz adva!! Frissítés: és egy angol nyelvű cikk fordítása...

Na szóval, pár korábbi bejegyzésben már írtam (Elite! és Elite Dangerous Szerepjáték), hogy valamikor 2002-2003 környékén kitaláltam, hogy készíteni szeretnék egy űrhajós-kereskedős kalandozós társasjátékot, melyet főleg az Elite és a Wing Commander: Privateers videójátékok ihlettek, illetve áttételesen gyermekkorunk Ki az úr a tengeren? című remek asztali társasjátékának emléke. A címe Apeiron lett volna, amiben minden játékos egy űrhajót és kapitányát irányítja, űrszektorok és űrállomások közt kell mozogni, és a videójátékokhoz hasonlóan lehet kereskedni, felfedezni, körözött hajókra vadászni, kalandokban részt venni. Azért írom, hogy "lett volna", mert egyrészt az eddigiek alapján úgy tűnik, hogy sosem fog elkészülni, másrészt meg most végre kiadtak egy ilyen zsánerű asztali társasjátékot, amit ráadásul a Star Wars közkedvelt világába helyeztek el, amivel gyaníthatóan még több játékost szerez, mintha csak egy "sima" űrhajós játék lenne. Ezzel még mindig lehetne rivalizálni, mert az én játékom ugye magyar nyelvű lenne, viszont további jó hír, hogy az említett Star Wars társasjátékot a Delta Vision kiadó lefordítja magyar nyelvre is! Ráadásul most decemberben akciós hónapot tartanak, 5-6 ezer forinttal olcsóbban lehet előrendelni a társast.

 

LINKEK

A társasjáték hivatalos honlapja: Star Wars Outer Rim
(Itt le lehet tölteni az angol nyelvű szabálykönyveket is.)

A magyar nyelvű társas honlapja: Star Wars Peremvidék

 

Utóirat: Persze a hiúságom továbbra se mond le az Apeiron elkészítéséről, a Star Wars: Peremvidék társassal szemben az enyémnek ingyenes formája biztos lenne, illetve nyilván kevésbé összetett lenne, a hozzám hasonló kevésbé agytrösztök is könnyebben beszállhatnának a játékba. Csak hát ugye, ahogy eddig is, nem nagyon van ismerősöm, aki segítene az elkészítésében és tesztelésében. Egyes egyedül társasjátékot készíteni meg... hm... kicsit fura.

Utóirat2: Miközben kutatgattam a neten a Star Wars: Peremvidék után, találtam egy régi "társasjátékot", aminek szintén űrhajós-kalandozós a zsánere, az is a Star Wars univerzumban játszódik, viszont össz-vissz 14 oldalas és egyedül lehet vele játszani! Azt hiszem, azt lefordítom...

 

 

ISMERTETŐ

Egy angol nyelvű cikk fordítása:

 

Amikor gyerek voltam, volt egy videójáték álmom. Alapvetően olyan volt, mint a Wing Commander: Privateer, csak nagyobb és a Csillagok Háborúja univerzumában játszódik. Még mindig várok erre a videójátékra, de a Fantasy Flight Games ebben az évben elhozta majdnem ugyanezt az élményt, csak táblás társasjáték formában.

Ahogy a cím is sugallja, a Peremvidék a Csillagok Háborúja galaxis határvidékén játszódik. A játék nem galaktikus hódításról vagy hősies utazásról szól, hanem csempészekről, kalózokról és zsoldosokról, akik az univerzum szélén repkedve vadásznak a fejpénzre vagy csempésznek tiltott holmikat.

A szabályokat 1-4 játékosra írták meg, ahol mindenki kiválaszt egy szereplőt a Csillagok Háborúja zsiványai közül (megtalálható köztük Han, Lando, Boba Fett és Jyn Erso is), kap egy gyengébb űrhajót, aztán össze kell rakni a játékpályát, amin tizenegy rendszer közt lehet utazgatni.

A játék célja, hogy a leghíresebb csempésszé válj a galaxisban. És ennyi. Az ehhez vezető út teljes egészében rajtad áll. A győzelemhez szükséges hírnevet munkák elvégzésével lehet szerezni, ami lehet illegális rakomány leszállítása, olyan személyek levadászása, akire fejpénzt tűztek, űrharcban legyőzni Birodalmi vagy Felkelő őrjáratokat vagy akár szerepjátékszerű kalandok.

E munkák némelyike (mint a csempészet és TIE-vadászok kifüstölése) csak egyszerű kockadobások/próbák, de amikor egy szereplő is bevonódik (aki bárki lehet Leia hercegnőtől Thrawn főadmirálisig) a dolgok kezdenek sokkal izgalmasabbakká válni, ilyenkor gyakran többszintű minisztorikat kell teljesíteni, ami fokozatosan bomlik ki, ahogy kártyákat kell húzni a kaland-pakliból.

Ahogy munkákat elvégezve beutazgatod a galaxist, a hírnév mellett pénzt is szerezhetsz, amivel meglátogathatsz piacokat és felhúzhatod a holmijaidat, részt vehetsz különleges eseményeken (például nagy tétekben folyó szabakk-parti) vagy vásárolhatsz egy drága vadiúj hajót, mint a Sólyom vagy a Rabszolga I (amiken több rakomány fér el vagy jobbak az űrharcban, mint a kezdeti hajók).

Szabadon repkedhetsz fel-alá, miközben válogathatsz a munkák közül, nincs időbeli korlát, központi történetmenet vagy feltétlenül teljesítendő feladatok, a játék csodálatosan rugalmasan zajlik. Változatos módokon lehet elérni a kívánt mennyiségű hírnevet, a kibomlás módja pedig attól függ, hogy milyen szereplők vannak játékban és milyen hajóik vannak, így nem fordulhat elő két egyforma játékmenet.

A Peremvidéknek van egyjátékos módja, ahol szabadon játszhatsz kedvedre, míg egy ellenfelet egy pakli MI kártya irányít, ami megszabja, hogy mit csinál éppen a másik. Megfelelően működik, ha csak egyedül tudsz játszani, de a játék akkor csillog igazán, amikor másik játékosok ellen játszol, mert az igazi csempészekhez és kalózokhoz hasonlóan egymást is hátba lehet szúrni.

Amikor több játékos osztozik egy helyszínen (ami sokszor előfordul, ha négy játékos osztozik tizenegy rendszeren), sokféle lehetőség adódik. Kereskedhetnek korlátozás nélkül, cserélhettek rakományt némi pluszért, fejlesztheted a fegyvereket egy legénységért, akármit. Előfordulhatnak olyan esetek is, ahol a játékosok közvetlenül megküzdhetnek egymással.

A fő csempészek mellett a játék tele van Csillagok Háborúja szereplőkkel, akikkel össze lehet futni. Adhatnak küldetéseket és akár csatlakozhatnak is a legénységhez, de el is lehet kapni őket egy fejvadász küldetés keretein belül. Ami baró ezekben a szereplőkben, hogy maradandóak a hatások; ha az egyik a hajód rakterében van és egy másik játékosnak szüksége van rá, akkor levadászhatnak téged, és ha eltávolítod őket a játékpályáról, akkor felszívódnak és nem lehet velük újra találkozni.

A játékkal való eddigi élményeim fénypontja talán az volt, amikor először játszottuk végig és beszálltam egy korábban említett szabakk-partiba, ami nagy nyereménnyel kecsegtetett. Már az asztalhoz ülés is sok pénzbe kerül, szóval tartalékoltam némi kreditet a játék során, és amikor összegyűlt elegendő zsozsó, akkor belevágtam. Nehezebb benne győzni, mint gondoltam, és néhány elbukott próba után nem csak vesztettem, de a riválisaim végül elnyerték minden pénzemet, azt is, amiből rakományt, fegyvereket vagy új hajót vehettem volna. Úgy éreztem magam, mint Lando, amikor Han elnyerte tőle a Sólymot.

A kialakítástól a fantasztikus grafikákig a Peremvidék hihetetlenül tematikus. Imádom, ahogy egyszerre képes elkapni egy "sandbox" videójáték szabadon alakuló küldetések közt ugrándozást, miközben belevetheted magad némi könnyed szerepjáték kalandozásba, hátbatámadásba és küzdelembe is, mindeközben pontosan úgy érzed, mintha te lennél Han Solo, nagy korélliai hajókat kerülgetve a Kesszel-futamon.

Az egészben a legjobb, hogy a Peremvidék úgy ragaszkodik a legjobb elemekhez, hogy közben teljesen elkerüli a hivatalos Csillagok Háborúja történelem cselekményét. Emlékszem, amikor néztem a Solo filmet, az tetszett benne legjobban, hogy ez tényleg csak egy izgalmas szajrélopós film néhány zsiványról egy életreszóló küldetéssel. Így amikor a film végén mindent össze kellett kötni és belefűzni a Csillagok Háborúja nagyobb sztoriívébe, teljesen összetörtem. Nem lehetett volna csak meghagyni önmagában egy izgalmas történetnek?

A Peremvidék képes erre. Ez egy Csillagok Háborúja kaland dzsedik nélkül, ami tudja, hogy néhányan szeretnénk eljutni Mos Eisley városába, nem csak elkerülni onnan.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://theszeusz.blog.hu/api/trackback/id/tr1715344772
Nincsenek hozzászólások.