Szerepjátékos TOP5
2018. március 07. írta: Thészeusz

Szerepjátékos TOP5

Egy fórumon és egy blog bejegyzésben felmerült a kérdés, hogy kinek mi a TOP5 a szerepjátékok közül, úgy gondoltam, hogy én is kirakom a saját listámat

eyes-wide-2-71.jpg 

Két toplistát készítettem. Az elsőben olyanok vannak, amihez egy játékvilág is tartozik:

0) A Fighting Fantasy avagy KJK avagy a Livingstone-Jackson-féle lapozgatós könyvek és Titán világa. Az én életemben ez indította be a "szerelmet" a témában. Ez az alfa. (www.zagor.hu)

1) Warhammer Fantasy Roleplay. Abból is az első kiadás. Nekem ez A Fantazi Szerepjáték. Minden benne van és még nem csicsás, paaszol a Grimm mesékhez és a középkorunkhoz, ugyanakkor mégis egyértelműen fantazi. Telitalálat! (A játék ismertetőjének elolvasása: ideklikk, játék újrakiadásának megvásárlása: ideklikk)

2) Rifts. Egyszerűen überelhetetlen! Majdnem teljes filmszakadás, majdnem teljes káosz. (Csoda, hogy Cthulhu és kollégái nincsenek benne... bár lehet, hogy itt ők is csak egyetlen versenyzők lennének a sok közül.) A szabályokon tán kéne csiszolni egy picikét, de úgy tudom, ezt megtették a Savage World által. (http://bit.ly/2FqVMhE)

3) Armageddon 2092 - Mars. A háttérvilágban ugyan vannak kisebb bukfencek, de azok "javíthatóak". A többi meg bazijó. És hazai gyártmány. (A játék megtekintése: ideklikk)

4) Zantabulous Zorcerer of Zo. Mert a meséket dolgozza fel, abban játszódik. Gyerekeknek szól, de nem csak a "ténylegeseknek", hanem az egykori magunknak is. (Ez most egy kicsit okoskodós hasonlat volt, bocsi, kicsit macskajajjos vagyok.) (http://bit.ly/2FZkIe2)

5) Cthulhu hívása és Delta Green. Misztikus, kozmikus. "Amit eddig tudtál, az csak ellenpélda volt / De nem baj, mert fő az illúzió. / Elveszni vagy megtalálni, a lényeg, hogy minél később legyen jó / Hogy minél később legyen jó vagy minél később legyen rossz." (A Cthulhu Hívása szerepjáték megvásárlása: ideklikk, a Delta Green játék ismertetője: ideklikk)

 

---

 

A második toplistában pedig olyanok univerzális szerepjátékos rendszereket sorolnám fel:

1) D6 System. Azért ez az első, mert ez volt az első olyan RPG rendszer, amit megismertem (a Star Wars játék által), amit könnyen lehetett használni bármilyen meséhez és világhoz. A csődbemenés után "posztmumus" kiadott D6 Fantasy/Adventure/Space és kiegészítőik pedig méltó befejezése ennek a történetnek, mint a Pink Floydnak az Endless River albuma. (Bocs, megint a macskajajj...) (A játék ingyenes letöltése: ideklikk)

2) Savage Worlds. Mert ebbe aztán tényleg belesűrítettek szinte minden előforduló helyzetet: fajok alkotása, tömeges csaták, szörnykészítés... (A játék megtekintése: ideklikk)

3) WoD/NWoD. Tömör, érzékletes, hangulatos, változatos, költői. Tulajdonképpen ezt raknám második (vagy első) helyre, de a Savage World és a D6 játékokba még több dolgot tömtek és általánosabban használhatók, míg a (N)WoD "csak" a kortárs környezetre van kihegyezve. Ha készítenének belőle egy univerzális változatot, akkor alighanem az lenne a topon. 

4) Adventurers! Öt oldalban vannak alapszabályok, szereplőkészítés, harc, mágia, felszerelések, bestiárium, szörnykészítés, járműves harc, elhalálozási lehetőségek... Mondjuk, hogy a Savage tömörítette a GURPS-ot, az Adventurers! pedig továbbfokozta, amut a Savage elkezdett. (A játék letöltése: ideklikk)

5) Freeform Universal (FU). Erősen narratív szerepjátékos rendszer, még a Risusra is ráver, ugyanakkor a használhatóságát bizonyítva kidolgozták az Earthdawn világára is (amit sajnos még nem olvastam). (A játék letöltése: ideklikk, az Earthdawn feldolgozás: ideklikk)

+1) A GURPS-ot (a 3. kiadás) mindenképpen megemlíteném a kidolgozottsága, valamint tömérdek és változatos kiegészítői miatt. (http://bit.ly/2D2jfR9)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://theszeusz.blog.hu/api/trackback/id/tr3213719690
Nincsenek hozzászólások.