[d00Lite] Modern képzettségek
2016. július 23. írta: Thészeusz

[d00Lite] Modern képzettségek

A Covert Ops modern környezetű képzettségei.

borito-bbf-co.jpg

Covert Ops képzettségek: Felderítő (ÉSZ), Harcművész (ERŐ), Katona (ÜGY), Nyomozó (ÉSZ), Orvos (ÉSZ), Pilóta (ÜGY), Technikus (ÉSZ), Tolvaj (ÜGY), Tudós (ÉSZ) és Vezér (JEL)

 

Felderítő

Vadászatban, felfedezésben és természetjárásban szerzett jártasságot mutat a képzettség.

Érték: ÉSZ /2, +10 felderítő szintenként.

  • Állatokkal Bánás: Megszelídíthet, lenyugtathat, megmozgathat, taníthat normál állatokat.
  • Nyomolvasás: Nyomok észlelése, információk leszűrése belőlük, úttörés dzsidzsás vidékeken keresztül, a terepből fakadó büntetések meghaladása, stb.
  • Tájékozódás: Irányérzék, ismeretlen térképeken helyszín megtalálása, összetett irányok megfejtése, térkép készítése, stb.
  • Túlélés: Tárgyak készítése a természetben, menedék találása vagy építése, tűzrakás, ívóvíz és fogyasztható ételek vizsgálata vagy azonosítása, természetes csapdák/veszélyek észlelése és hatástalanítása. Túlélő csomagot igényel (lásd Felszerelések).

Szakosodás: Sok felderítő szakosodik egy bizonyos fajta terepre vagy klímára (sivatag, tundra, dzsungel, síkságok, stb.). Alapvetően az értéked egyaránt jelképezi minden környezetben a fent felsorolt képességeidet, szakosodásnál viszont +10-et kapsz a választott környezetben, egyéb környezetekben pedig -10-et. Csak szereplőkészítéskor lehet szakosodni, annak megváltoztatásához 3 FP-ot kell elkölteni, ha a történet és a Mesélő is engedi.

 

Harcművész

Közelharci jártasság, lehet ökölvívás, birkózás, karate, vívás, utcai bunyó stb.

Érték: ERŐ /2, +10 harcművész szintenként.

  • Pusztakezes Harc: Használd a harcművész értékedet támadáshoz. A sebzés 1D/2 plusz ERŐ bónusz, ha van.
  • Közelharci Fegyver: Használd a harcművész értéket a közelharci és hajító fegyverekkel való támadáshoz. A sebzés fegyvertől függ, amihez hozzáadódik az ERŐ bónusz, ha van.
  • Kitérés: Harcművész szintenként adj +5-öt minden ÜGY alapú ellenállás próbára, ha nem vagy hátrányban.
  • Technikák: Válassz 2 harci technikát minden harcművészet minden szintje után, ha a képzettség elsődleges, vagy szintenként 1 technikát, ha másodlagos. Ha egyik sem, akkor választhatsz egyet 2., 4. és 6. szinten. A játékos választhat vagy guríthat, ahogy a Mesélő jónak látja. (A technikák leírásához ideklikk.)

 

Katona

Tűzfegyverekkel (és más célzó fegyverekkel) és robbanószerekkel szerzett jártasság és ismereteket mutat a képzettség. Emberek ledurrantásának és dolgok felrobbantásának művészete.

Értéke: ÜGY /2, +10 katona szintenként.

  • Pisztolyok: Pisztoly-méretű tűzfegyverek használata, javítása vagy újratöltése harcban egyetlen cselekvés alatt. A sebzés a fegyvertől függ, amihez hozzáadódik az ÜGY bónusz.
  • Puskák: Puska-méretű tűzfegyverek használata, javítása vagy újratöltése harcban egyetlen cselekvés alatt. A sebzés a fegyvertől függ, amihez hozzáadódik az ÜGY bónusz.
  • Tüzérség: Állványos vagy járműre szerelt nehézfegyverek, közvetett lövésű fegyverek vagy számítógép által vezérelt fegyverrendszerek használata. A sebzés a fegyvertől függ, amihez hozzáadódik az ÉSZ bónusz.
  • Robbantás: Robbanószerek elhelyezése vagy hatástalanítása, illetve gránátok használata. A hatástalanítás tűzszerész csomagot igényel. Az elhelyezéshez tűzszerész csomag és plasztik robbanóanyag szükséges. Ezzel a képzettséggel rögtönzött robbanószerek is készíthetőek. Ha sikerül szükséges hozzávalókat szerezni, akkor 8 órát vesz igénybe (mínusz katona szint) egy konyhában katona szintenként 1 töltet elkészítése. A rögtönzött tölteteket kezeld úgy, mint a plasztikot.

 

Nyomozó

Gyakorlottság és tapasztalat válaszok keresésében, nyomok észrevételében, foglyok kikérdezésében és letartóztatások foganatosításában. Gyakori képzettség az ügynökök, magándetektív és rendőrnyomozók közt.

Érték: ÉSZ /2, +10 nyomozó szintenként.

  • Nyomok Észrevétele: Nyomok felfedezése, adatok összegyűjtése
  • Kihallgatás: A fogoly kikérdezése különböző technikák használatával megbízható válaszok szerzésére. Általában a célpont AKR-jével kell ellenpróbát dobni.
  • Árnyék és Nyomkövetés: Emberek követése és megfigyelése úgy, hogy ne hívja fel a figyelmet a nyomozóra. Valaki árnyékának lenni hasonló a lopakodáshoz, de itt nem tényleges elrejtőzés által. Ez az elvegyülés művészete, a feltűnés elkerülésének képessége.

Kapcsolatok: A nyomozó tudja, hogyan szerezzen kapcsolatokat. Egy valódi nyomozó csak annyira jó, amennyire a hírforrásai. A szereplőnek a nyomozó szintjével egyenlő számú kapcsolata van. A játékos és a mesélő dolgozza ki a kapcsolat részleteit. Lehetnek informátorok, seftesek, barátok, családtagok vagy valamilyen szövetségesek. Lehetnek magas vagy alacsony helyzetűek, és felajánlhatnak támogatást vagy híreket adhatnak szükség esetén. A nyomozó lecserélheti a kapcsolatát egy másikra, ha a történet és a mesélő is megengedi. Ez akkor tud kedvező lenni, amikor bizonyos informátorok kevésbé hasznossá válnak a nyomozó számára.

 

Orvos

Sebészet, orvoslás, pszichológia és hasonló gyógyító tevékenységekben végzett tanulmányok és tapasztalat.

Érték: ÉSZ /2, +10 orvos szintenként. Nem használható képzetlenül.

  • Diagnózis: Az orvosi állapotok gyökérokainak azonosítása. Ha orvosi csomag vagy tisztes orvosi intézmény hiányában igyekeznek gyógyítani, a képzettség próbára -20 büntetés jár.
  • Kezelés: Vírus, betegség vagy sérülés tüneteinek csökkentése vagy megszüntetése, az egyénnek esélyt adni a felépülésre. Sikeres próbábal feleződik fertőzéssel, betegséggel, sérüléssel vagy állapottal kapcsolatos minden büntetés 1D napra, remélhetőleg elég sokáig, míg fel nem épül a személy. Orvosi csomagot vagy egy kiépített orvosi központot igényel. Kritikus sikernél a betegséget azonnal meggyógyítja a kezelés.
  • Felcserség: Sikeres próbadobással a sérült személy visszakap 1D + orvos szinttel egyenlő elveszett ÉP-ot. Senkit sem lehet ugyanazzal a sérüléssel többször felcserséggel kezelni ugyanazon a napon. A további igyekezettel nem kapsz vissza több ÉP-ot. Orvosi csomagot vagy kiépített orvosi központot igényel.
  • Sebészet: Sikeres próbával egy megfelelően felszerelt orvosi központban az orvos visszaadhat 2D + orvos szinttel egyenlő elveszett ÉP-ot. Ez 1D/2 órát vesz igénybe. Sebészetet lehet használni más, kevésbé nyilvánvaló sebészeti beavatkozásra is.

 

Pilóta

Bizonyos járművek használatában szerzett gyakorlat és tapasztalatot jelképez ez a képzettség.

Érték: ÜGY /2, +10 pilóta szintenként. A fókuszok nem használhatók képzetlenül, de a földi járművek minden szereplő számára elérhetőek, képzettek vagy sem.

  • Földi Járművek: Autókkal, buszokkal, motorkerékpárokkal és hasonlókkal kunsztok végrehajtását és járművek karbantartását mutatja az értéke.

Fókusz: Amikor először választod ezt a képzettséget, egy fókuszt KELL választanod: légi, vízi vagy űrjárművek. A fókuszodon kívüli témákban képzetlennek számítasz. Amikor megnöveled egy szinttel, felvehetsz egy

újabb fókuszt további 3FP-ért. A pilóta képzettségnek csak egy értéke van, ami vonatkozik minden fókuszra és a földi járművek aspektusra.

  • Légi Járművek: Helikopterek, repülőgépek, sugárhajtású repcsik használata és karbantartása.
  • Vízi Járművek: Vitorlások, motorcsónakok, jachtok, vízalatti járművek használata és karbantartása.
  • Űrjárművek: Űrbéli járművek irányítása és karbantartása, valamint szűk manőverek, dokkolás és hasonlók végrehajtása.

Szakosodás: Némely felderítő szakosodik egy bizonyos járműfajtára (motorok, sportautók, üzleti kisrepcsik, motorcsónakok, stb.). Alapvetően az értéked egyaránt jelképezi minden jármű kezelésének képességét, amiben van fókuszod, szakosodásnál viszont +10-et kapsz a választott jármű irányítására, egyéb járműveknél pedig -10-et. Csak szereplőkészítéskor lehet szakosodni, annak megváltoztatásához 3 FP-ot kell elkölteni, ha a történet és a Mesélő is engedi.

 

Technikus

Számítógépekben, elektronikában, robotikában, programozásban, mechanikában és alkalmazott fizikai tudományok részeiben szerzett jártasság. A képzettség használata általában technikus csomagot igényel.

Érték: ÉSZ /2, +10 technikus szintenként. Nem használható képzetlenül.

  • Mérnökség: Technológiai eszközök (elektronikai, mechanikai vagy számítógéppel vezérelt) módosítása és létrehozáse. Számítógépes és/vagy technikusi csomagot igényel.
  • Szerelés: Problémák diagnisztizálása és javítások végrehajtása elektronikai, mechanikai vagy számítógépes eszközökön. Technikusi csomagot igényel.
  • Programozás: Programok írása és módosítása elektronikai, mechanikai vagy számítógépes eszközökön. Számítógépes és technikusi csomagot igényel.
  • Biztonságtechnika: Elektronikai, mechanikai vagy számítógépes eszköz biztosítása. Számítógépes és/vagy technikusi csomagot igényel.

Szakosodás: Sok technikus szakosodik a technológia egy fajtájában (mondjuk számítógépek, robotika, mechanika, elektronika, biztonsági rendszerek, stb.). Alapvetően az értéked egyaránt jelképezi minden technológiában való jártasságodat, szakosodásnál viszont +10-et kapsz a választott technológiára, a többiekre pedig -10-et. Csak szereplőkészítéskor lehet szakosodni, annak megváltoztatásához 3 FP-ot kell elkölteni, ha a történet és a Mesélő is engedi.

 

Tolvaj

Betöréssel, tolvajlással és átveréssel járó életmódot jelképez a képzettség. A behatolás és kémkedés művészete.

Érték: ÜGY /2, +10 tolvaj szintenként.

  • Megtévesztés: Ez mutatja a hazudásban, hamisításban, álcázásban, megszemélyesítésben és hasonlókban szerzett jártasságodat. Az ügynökök legjobb barátja. Álcázó vagy behatoló csomagot igényelhet.
  • Biztonság Kijátszása: Csapdák és biztonsági rendszerek azonosítása, megkerülése vagy hatástalanítása, zárak kinyitása, széfek feltörése, hálózati rendszerek hekkelése, stb. Behatoló vagy technikusi csomagot igényel.
  • Kézügyesség: Lehetővé teszi a zsebmetszést, tenyérbe rejtést, megzavarást, színpadi bűvészet előadása, stb.
  • Lopakodás: Észrevétlennek maradni. Ha lopakodásból támad, akkor tolvaj szintenként ajd +5-öt a támadásodhoz és sebzésedhez. Igen, egy magas szintű tolvaj hátulról osonva rendkívül halálos tud lenni.

 

Tudós

Ez a képzettség a tárgyi tudást és műveltséget képviseli.

Érték: ÉSZ /2, +10 a tudós minden szintje után. A fókuszokat nem lehet használni, viszont a kutató aspektus minden operatív számára elérhető képzetlenül is.

  • Kutató: Ha némi időt könyvtárban vagy számítógépen kutakodásra fordítasz, a igen/nem kérdéseket tehetsz fel, amit még nem tud az ügynök, neki pedig becsületesen válaszolni kell. Nyomokra bukkanhatsz, titkokat fedhetsz fel, érdekes tudás birtokosává válhatsz. A kutatáshoz szükséges időt a mesélő határozza meg a témától függően.

Fókusz: Amikor először választod ki ezt a képzettséget, fel KELL venned egy fókuszt: bölcsész, tudós vagy nyelvész. A fókuszodon kívüli témákban képzetlennek számítasz. Amikor megnöveled egy szinttel, vehetsz egy másik fókuszt újabb 3FP-ért. A tudós képzettségnek csak egy értéke van, ez vonatkozik minden fókuszra (és a kutató aspektusra).

  • Bölcsész: Történelem, irodalom, jog, politika, vallás, filozófia, költészet, stb. Szükség lehet hozzá könyvtárra vagy számítógépre.
  • Természettudós: Tudományos módszerek és elvek ismerete, elméletek és gyakorlati alkalmazások, beleértve a genetikát, régészetet, kémiát, biológiát, asztrofizikát, stb.
  • Nyelvész: Egy újabb nyelvet tanulsz meg folyékonyan a fókusz első felvételekor és minden további tudós szint után egy újabb. Nem szükséges hozzá képzettség próba.

Szakosodás: Sok tudós szakosodik a bölcsészet vagy természettudomány egy területére. Ha szakosodsz, +10 bónuszt kapsz az adott területtel kapcsolatos dobásokra, az összes többi témára pedig -10 büntetést. Nem szükséges szakosodni, de ha megteszed, olyan témát kell választanod, amihez választottál fókuszt. Csak akkor lehet szakosodni, amikor először veszel fel fókuszt, és csak akkor lehet megváltoztatni 3FP-árt, ha a történet és a mesélő is engedi. Szakosodási példák: történelem, jog, politika, kémia, régészet, stb.

 

Vezér

Mindenféle léptékű csatamezőn szerzett gyakorlottság és tapasztalat.

Érték: JEL /2, +10 vezér szintenként. Nem használható képzetlenül.

  • Stratégia: Kezdeményezés előtt kiválaszthatod az alábbiak egyikét, a kör végéig tart, próbadobást igényel, de nem számít cselekvésnek:

Parancs: +1 KEZD minden havernak, akivel kommunikálni tudsz.

Roham: Gyengeség megtalálása (a hatást a Mesélő dönti el a helyzet függvényében).

Buzdítás: Minden mellette levő szövetségesnek +5 támadásra és sebzésre.

  • Taktika: Válaszd ki az egyiket, a kör végéig tart, próbadobást igényel és egy cselekvésbe kerül:

Csatakiáltás: Te és választott szövetségeseid +10-et kapnak találatra és sebzésre, ha cserébe rááldoznak -20-at minden ellenállás próbájukra.

Bátor Szavak: A szövetségesek +20-at kapnak ÉSZ vagy JEL ellenállás próbájukra.

Taktikus Támadás: Ha kétszeres túlerőben vagytok közelharcban, te vagy szövetségeseid két támadást dobhattok az ellenségre és kiválaszthatjátok, melyiket tartjátok meg. A sérülésen kívül az ellenfél földre is kerül.

  • Testőr: Egy melletted levő haver sérülését átveheted. Képzettség próbát igényel és egy cselekvésnek számít.
  • Toborzás: Szövetségesek igénylése a Parancsnokságtól a küldetés megsegítésére. A segítő személyzet árát csökkenti (lásd felszerelések) a vezér képzettség szintjével egyenlő mennyiségben (minimum ár 1).

 

 

Műfaji képzettségek keverése

A BareBones Fantasy és a Covert Ops játékok összekutyulásával remek modern misztikus környezeteket tudsz használni, mint mondjuk a Beyond the Supernatural, a Rifts, a Shadowrun vagy hasonlók. Sok képzettség a BBF és a CO játékban is ugyanaz, változtatni sem kell rajta.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://theszeusz.blog.hu/api/trackback/id/tr478910780
Nincsenek hozzászólások.