[SaWo] Fajok készítése
2016. június 24. írta: Thészeusz

[SaWo] Fajok készítése

Az alábbi rendszer lehetővé teszi számodra Savage Worlds rendszerben az új faji vagy kulturális sablonok készítését. A Mesélő használhatja ezt előrekészített fajok alkotására a világához, vagy lehetővé teszi a játékosoknak, ha a készlet tömérdek faji lehetőséget enged meg. [forrás: Savage Worlds - Deluxe Edition]

alien_lineup2.jpg

Ha Mesélő vagy, döntsd el a Faji Pengék maximum pontértékét (általában 2 és 4 között). Ez elég tág teret ad, hogy izgalmas fajt vagy kultúrát készíts anélkül, hogy felborítaná a játék egyensúlyát.

Minden faj és kultúra egy ingyenes +2 Faji Tulajdonságot kap, ez megfelel az emberek Ingyen Pengéjének. A további pozitív tulajdonságokat egyenlő értékű negatívokkal kell kiegyensúlyozni. Például egy +2-es tulajdonságot ki kell egyenlíteni egy -2-essel vagy két -1-essel.

Adj minden tulajdonságnak egy passzoló nevet. Ha azt szeretnéd, hogy a lovas nomádjainak Lovaglás képzettsége legyen d6 szinten, hívd Nyeregben Születettnek. Ez inkább gazdag zamatról szól, mintsem egy hosszú tulajdonság listáról, amit a játékosaidnak érteniük kell. Jobb, ha inkább rövidek és színesek az elnevezések, mintha hosszúak és átfogóak.

Ha olyan tulajdonságot szeretnél, ami nincs itt felsorolva, akkor egyszerűen adj neki egy értéket az alábbi példákhoz igazítva.

+3-as tulajdonságok:

  • Egy főjellemződ d8-ról indul és d12+2-ig lehet növelni sima fejlődéssel. A Szakértő és Mester Pengékkel pedig d12+4-ig lehet növelni.
  • Ingyen Tapasztalt Penge (tekintet nélkül a feltételekre, kivéve azokat, amik más Pengéket igényelnek).
  • Szívós (egy második Sokkos eredmény harc közben nem okoz Sebet)

+2-es tulajdonságok:

  • +1 Hárítás
  • +1 Méret
  • +1 Szívósság
  • +2 Páncél (amit negálnak az AP fegyverek)
  • +2 Fellépés
  • +4 bónusz minden negatív környezeti hatásnak ellenállásra (hőség, fagy, nyomás, stb.)
  • +10 Erő Pont egy meghatározott Misztikus Háttérre (Mágia vagy Csodák)
  • Vízilény (nem fulladhat vízbe, mozoghat teljes Úszás képzettséggel, ingyen d6 Úszás)
  • Alap Iram 10
  • Építmény (lásd a Szörnyképességeket)
  • Ingyen Újonc Penge (tekintet nélkül a feltételekre, kivéve azokat, amik más Pengéket igényelnek)
  • Több végtag (még egy nem-haladásos cselekvés végtagonként, nem okoz több-cselekvéses büntetést, az ár minden további végtagonként értendő)
  • Méreg (ha természetes fegyveredtől Sokkos eredményt kap az áldozat, Egészség próbát kell tennie, különben megdermed 2d6 körre)
  • Egy főjellemző d6-ról indul
  • A Repülés képessége (alap Irammal; képes „futni”, lásd a szörny képességeket)

+1-es tulajdonságok:

  • +1 Elérés
  • +2 bónusz minden negatív környezeti hatásnak ellenállásra (hőség, fagy, nyomás, stb.)
  • +4 bónusz egyetlen negatív környezeti hatásnak ellenállásra (hőség, fagy, stb.)
  • +5 Erő Pont egy meghatározott Misztikus Háttér használatához (nem lehet ugyanaz a MH, mint a fentebbi +2-es tulajdonságnál)
  • Földtúró, Faljáró vagy hasonló (lásd a szörny képességeket)
  • Ingyen d6 egy a fajra jellemző képzettségre
  • Immunitás méregre vagy betegségre
  • Éles érzék (+2 to Figyelemre, ha használod azt az érzékedet)
  • Kisfényű vagy infralátás (lásd a szörny képességeket)
  • Természetes fegyver (pl. karmok), ami Izom+d6 sebzést okoz
  • Készségméreg (kell lennie Méregnek, minden szint -1 büntetést ad az áldozatnak az Egészség próbájára)
  • Félvízilény (Fáradás szintet kap minden 15 percnyi lélegzetvisszafojtás után; elérve a Magatehetetlenséget Egészség próbát kell dobnia minden percben, különben megfullad; levegőre kerülve 15 percenként gyógyul egy Fáradás szintet)

–3-as tulajdonságok:

  • Egy főjellemző sosem fejlődhet d6 fölé
  • Egy főjellemző két pontot igényel minden egyes növeléshez a szereplőkészítéskor, később pedig két Fejlődést kell arra áldozni, hogy eggyel nőjön

–2-es tulajdonságok:

  • –1 Hárítás
  • –1 Szívósság
  • –4 büntetés minden negatív környezeti hatásnak ellenállásra (hőség, fagy, nyomás, stb.)
  • Egy főjellemző növeléséhez két pontra van szükség a szereplőkészítéskor
  • Kiszáradás (a lénynek 24 óránként egy órán át vízben meg kell mártóznia, különben automatikusan Fáradás szintet kap minden nap, amíg Magatehetetlenné nem válik; aztán elpusztul)
  • Nagyobb Korlát (vagy egyenértékű hatás)
  • Iram 3 vagy kevesebb (d4 futás kocka)

–1-es tulajdonságok:

  • –2 Fellépés
  • –4 büntetés egy választott környezeti hatásnak ellenállásra (hőség, fagy, stb.)
  • Kisebb Korlát (vagy egyenértékű hatás)
  • Iram 5
  • Faji ellenség (–4 Fellépés, amikor a másik fajjal van dolgod)

A bejegyzés trackback címe:

https://theszeusz.blog.hu/api/trackback/id/tr408837950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.