[d00Lite] Harcos képzettség
A Barebones Fantasy mellett a DWD Studios kiadott ugyanazzal a szabályrendszerrel (d00Lite) egy titkosügynökös szerepjátékot Covert Ops címen. Ha a kettőt összegyúrjuk, könnyen saját, egyszerű szabályos Shadowrun-szerű játékot lehet készíteni.
A Covert Ops-ban a Harcos képzettség úgy alakul (itt Harcművésznek hívják a képzettséget), hogy egyrészt kizárólag a pusztakezes és fegyveres közelharci jártasságot jelenti (a BBF eredeti szabályaiban a célzófegyverek használatát is jelentette), de kap még hozzá néhány turbót. (1) A képzettség minden szintje után +5-öt kap az Ügyesség főjellemzővel kapcsolatos ellenállás dobásokra, ha a szereplő nincs hátrányban. (2) Ha a Harcos képzettség elsődlegesnek van megadva, akkor 2 harcművész mozgást kap szintenként, ha másodlagosként, akkor pedig egyet.
Ezeket a szabályokat persze fantazi műfajhoz is remekül lehet használni. :)
Harcművész Mozdulatok
Megjegyzés: Hacsak nincs más írva, a harcművész mozgásokat csak fegyvertelenül lehet használni. Néhány mozdulat (mint a fejlettebb védekezések) bármikor lehet használni, még fegyveresen is. A Mesélőé a végső szó, hogy a szereplőd számára mely mozdulatok érhetőek el.
Akrobata: Harci stílusod atletikus mozdulatokra fókuszál. Ezzel a technikával, ha bármikor ÜGY próbát dobsz egy akrobatikus mozdulat végrehajtásához, +5-öt kapsz harcművész szintenként.
Állandó Éberség: E technika ismeretében a szereplőt nehezebb meglepni másoknál – a harcművészet képzettség értékének ötszörösét adhatja hozzá minden ÉSZ próbához a meglepetés meghatározásához. Ezen kívül a KEZD értékéhez adj +1-et. Ez az éberség állandóan működik.
Brutálcsapás: A szereplő növelheti a sebzését a pontosságának csökkentésével. Minden 10% büntetés után, amit bevállal a célpont ellen, megnövelheti a sikeres találat sebzését +2-vel.
Brutálvédés: A szereplő eleget gyakorolt harcművészet technikákat fegyveres ellenféllel, képes fegyvertelen kitérésre (ÜGY-alapú ellenállás próba) bunkók, buzogányok, szálfegyverek, sőt kardok és kések ellen is ugyanolyan hatásossággal, mintha fegyvertelen támadás lett volna. A teljes ÜGY értékét használhatja (nem kap hátrányt) kitéréshez, ha közelharci fegyverrel támadnak rá. Ez a technika mindig működésben van.
Csapással Együttmozgás: Az ebben jártas szereplő levonhatja a harcművészet szintjét bármilyen fegyvertelen támadás sebzéséből, mintha a harcművészet szintjével egyenlő SF értéke lenne. Ha közelharci fegyverrel találják el, akkor a harcművészet szintjének csak a fele lesz a SF. Amikor ezt teszed, egy mezővel arrébb kell menned az ellenfelétől az ellenfél választotta irányban.
Elevenség: Ezzel a technikával a szereplő használhatja ÜGY tulajdonságot használhatja a harcművészet képzettséghez az ERŐ helyett, így kell kiszámolnia az értékét, minden harcművészeti próbát ezzel kell dobnia. Ez egy különböző harci stílust jelképez, ami a sebességre és finomságra épít semmint a brutalitásra.
Ellenfogás: Ha ezt a technikát tudó szereplőt lefogják (…) tehet egy sima fegyvertelen támadás próbát, hogy visszafordítsa a dolgot: lefogja az addig őt lefogó ellenfelét. Ez eltarthat egy darabig, amikor két gyakorlott küzdő próbálja lefogni és ellenfogni egymást körökön át. Ne becsüld le az ellenfogás erejét a hajítás technikával együtt használva.
Észbontóan Menő Mozdulat: Sikeres képzettség próbával a szereplő abban a körben végrehajtott minden cselekvése mindenkit lenyűgöz, aki tanúja (sikeres vagy egyéb) és lelkesen mesélik az élményt, amíg csak élnek.
Fogás: Bármelyik ügynök lefoghat egy másik ügynököt egy harcművész képzettség ellenpróbával, de az ügynök, aki ismeri ezt a technikát, az sima pusztakezes sebzést okozhat a fogva tartott ellenfélnek minden körben, amíg a lefogás tart, amíg az áldozat ki nem szabadul belőle (egy harcművész ellenpróba megnyerésével).
Forgószél Támadás: Megpördülsz, hogy lendületet szerezz az ellenségek megtámadásához. A szereplő egyetlen támadást dob, sikernél minden szomszédos mezőben álló ellenfélnek sima fegyvertelen sebzést okoz.
Fürgeség: Ezzel a technikával a szereplő helyettesítheti ÜGY-ét a harcművészet értékével (ha az magasabb), amikor sprintelésre dob próbát. Ezen kívül hozzáadhatja a harcművészet szintjét a MOZ értékéhez. Ez mindig működésben van.
Hajítás: Sikeres támadással egy fogott ellenfelet 1D/2 mező távolságra bármely irányban. Hacsak nem valami puhának esik az áldozat, normális sebzést szerez és a kört a földön fekve végzi. A fogás és hajítás technikával is bíró szereplő végrehajthatja a fogást és elhajítást egy cselekvésként.
Halálos Támadás: Ez a technika +2 sebzést ad az ügynök fegyvertelen támadásához. Többször is ki lehet választani. A sérülést hozzáadható bármilyen fegyvertelen támadáshoz bármilyen típusú célpont ellen.
Idegtámadás: Ezzel a technikával a szereplő megtámad egy ellenfelet, ahogy máskor, de sebzés helyett nyomást gyakorol egy idegpontra. Az idegrendszer ismerete lehetővé teszi számára, hogy lebénítson egy végtagot, kritikus sikernél pedig teljesen ledermeszti az ellenfelet. A bénítás elmulasztható egy sima Erő próba sikerével a következő körben.
Kábító Támadás: Az ezt használó szereplő elkábíthatja áldozatát majdnem azonnal. Sikeres támadással nem okoz sebzést, de az áldozatnak ERŐ próbát kell tennie. Siker esetén elbódul, buktánál elkábul. Mindkét hatás csak egy körig tart, de ez elég lehet egy kegyelemdöféshez. Akár a szereplő dob kritikus sikert, akár a célpont dob kritikus kudarcot az ERŐ mentődobásánál, a célpont azonnal elájul.
Kemény Blokk: Ezzel a technikával a harcművész az ERŐ értékével helyettesítheti az ÜGY-ét, amikor védekező dobást tesz fegyvertelen, közelharci és hajítófegyver támadások ellen. Inkább karjait használja az érkező támadás blokkolására, mint a kitérést. Természetesen ezt nem használhatja lövedékek ellen.
Körkörös Érzék: Ezzel a technikával az ügynök mindig éber a környezetére. Harcművészet képzettség próbát dobhat egy mögé settenkedő személy vagy látókörén kívül eső nyilvánvaló nyom észrevételére. Ez egy második dobás, amit egy normál ÉSZ vagy nyomozó képzettség próba után dobhat.
Lefegyverzés: Ezzel a támadással az áldozat kinyitja egyik kezét és elejti, amit fogott. Sikeres támadás dobásnál a támadó megnevezi, melyik kezét nyitja ki az ellenfél. Kritikus sikernél mindkét kezét kinyitja. Bármit is tartott a támadás miatt kinyílt kézben, azt elejti.
Leütés: A technika sikeres használata földre üti az ellenfelet közvetlenül a szereplőd előtt normál sebzés okozása helyett. A szereplőnek sikeres támadást kell dobni, sebzést nem okoz, de az ellenfelet földre dönti.
Meditáció: Küzdelemben nem igazán segít, ezzel a technikával a szereplő meditatív révületbe kerülhet. Minden órányi meditáció két órányi alvásnak felel meg, viszont a szereplő éber a környezetére ebben az állapotában. Ez a technika elég moziszerű és néhány Mesélő megtilthatja a használatát.
Meglepés: Ezzel a technikával a szereplő olyan gyorsan tud mozdulni vagy képes megzavaró zajt kelteni (vagy mindkettő), hogy minden 1 mezőn belül álló ellenfél meglepetés éri, akár egy harc közepén is! A szereplő egy normál támadás helyett használhatja ezt a technikát. Próbát kell dobnia. Siker esetén minden 1 mezőn belül állónak ÉSZ próbát kell tennie vagy meglepődik.
Mokány Test: A harcművész ezzel a technikával megerősítheti testét a sérülésekkel szemben izmai fejlesztésével és húsának keményítésével. Támadások ellen SF1-gyel rendelkezik. Ez hozzáadódik bármilyen páncélhoz. Ezt a technikát többször is fel lehet venni újabb sebzés felfogás szintekért, legfeljebb SF6-ig.
Nehéz Célpont: Az ügynök gyakorlott a lövedékek megelőzésében és a távolsági támadások időzítésében, ezáltal nehezebb őt eltalálni. Alapjáraton a távolsági támadások elleni ÜGY-alapú védekezés dobások hátrányosak (csak az ÜGY felét használhatja). Ezzel a technikával a harcművész védekező dobása nem hátrányos a lőfegyverek ellen (a teljes ÜGY-et megkapja), beleértve a tűzfegyvereket is.
Riposzt: Amikor egy riposztban jártas szereplő sikeres ÜGY-alapú ellenállás próbát dobott (vagy elvétették ellene a támadást) közelharcban, azonnal visszatámadhat az őt támadóra. Ez ingyenes, nem számít külön cselekvésnek (vagyis nem jár vele több-cselekvés dobás).
Szökkenő Támadás: Ezzel a technikával a szereplő képes egyszerre ugrani és támadni több-cselekvés büntetés nélkül. A szereplő harcművészet szintje felével egyenlő mező távolságra lehet az ellenségtől és egy pusztakezes támadást tehet ellene. A cselekvés a célpont melletti mezőben ér véget. Ezt megteheti a normális mozgás helyett vagy az után.
Talpraszökkenés: Bármelyik szereplő földre vetheti magát külön cselekvés felhasználása nélkül, de ezzel a technikával talpra is állhat azonnal (szintén cselekvés felhasználása nélkül). Azonnal felpattanhat és cselekedhet minden több-cselekvés büntetés nélkül.
Tetszhalál: Ez a moziszerű képesség lehetővé teszi a harcművésznek, hogy felfüggessze életműködését. Teste egy helyben marad, szívdobogása, lélegzete és biológiai működése úgy lelassul, hogy úgy tűnik, mintha megállt volna. A harcművész addig maradhat ebben az állapotban, amíg akar. Nem lehet olyan hosszú, hogy a szereplő éhen haljon vagy dehidratálódjon, hacsak nincs valaki, aki gondját viselje. Az állapot megszűntével a szereplő felkel, mintha mély álomban lett volna. Az orvosok is csak igazán komoly vizsgálattal észlelhetik a tetszhalált.
Tovarohanás: Ennek során a szereplő végrehajt egy sprintet és támadást több-cselekvés büntetés nélkül. Egy támadás dobást tesz. Siker esetén sprintel (a MOZ duplája) és képes megtámadni egy útjába eső célpontot megállás nélkül. Sikertelenségnél csak 2 mezővel halad többet a Mozgásánál és elvéti a kiválasztott célt, ahogy elmegy mellette. Ez csak egy cselekvésnek számít a harci körében. Ha a szereplő mozgása lehetővé teszi, hogy több ellenfél mellett is elhaladjon, külön megtámadhatja mindegyiküket, de az első után az összes többinél jár a több-cselekvés büntetés.
Többszörös Támadás: A szereplő kap egy extra támadást körönként, amiben csak harcművészet képzettséget használhat. Ez a támadás tényleg extra – több-cselekvés büntetéstől mentes. Ezt a technikát ne lehessen egynél többször kiválasztani.
Többszörös Védekezés: Ezzel a technikával a szereplő kap még egy kitérést (ÜGY-alapú ellenállás próba) körönként több-cselekvés büntetés nélkül. Bármit akar is tenni a körben, ez jár mellé. Ez a technika mindig működésben van, még ha nem is fegyvertelen.
Ügyes Esés: A szereplő képes lassítani az esését és úgy fordulni, hogy biztonságosabban érjen földet. Egy harcművész képzettség próbával megfelezheti az esésből, hajításból származó sebzést. Persze ez csak akkor lehetséges, ha a szereplő eszméleténél van földet éréskor.
Vakharc: Ezzel a képességgel harcolhatsz akadálytalanul teljes sötétségben. Az ügynök nem kap büntetést pusztakezes harcra sötétben, sűrű füstben, ködben, ameddig hallani képes az ellenfelét.